kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
خطیب جمعه تهران:

ادعای فساد سیستماتیک، راهبرد آمریکا برای ایجاد نارضایتی در کشور است

امام جمعه موقت تهران گفت: برنامه دشمن این است که این را ترویج کند که سیستم اساساً فاسد است و این را تبلیغ کرده و بگویند که مسئولان قوه قضائیه، مقننه و مجریه به فساد متهم هستند.




آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌اشاره به مسئله احتکار، تصریح کرد: تمام فقها اتفاق‌نظر دارند که جمع کردن برای گران شدن کاری حرام است. وی با‌اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع رؤسای سه قوه و برخی شخصیت‌ها نیز گفت: از استادان بسیجی دانشگاه‌های کشور تشکر می‌کنیم که حدود 900 نفر بیانیه نوشته و گفتند ما برای رفع مشکلات کشور کمک می‌کنیم؛ باید صاحبنظران و استادان وارد عمل شوند و از آنان نظرخواهی شود چون رهبر انقلاب نیز به مسئله مشورت تأکید فراوانی دارند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ایجاد نارضایتی در کشور، گفت: حدود یک ماه قبل دولت آمریکا به مرکز تحقیقات آمریکا می‌گوید طرح بدهید ایران را به هم بریزیم. در اتاق تحقیقات پارلمان آمریکا موضوعی را به تصویب رساندند و به دولت گفتند همین راه را برو. اول اسم دولت را می‌برد که دولت و بقیه قوا را به عنوان اینکه فسادی دارند با عنوان فساد سیستماتیک تبلیغ کنید. بگویید که کلا دولت فاسد است. گفتند شما همه قوا را هم فاسد اعلام کنید. بعد گفتند مسئولین کشور؛ قوه مجریه و مقننه و قضائیه را به فساد متهم کنید. سوم اینکه بین مسئولان اختلاف ایجاد کنید تا با اختلاف بین خود کشور ضعیف شود. چهارم اینکه رهبران را هم متهم کنید تا مردم از رهبر و رهبران کشور و مدیران نظام جمهوری اسلامی ناامید شوند؛ آن وقت است که ما بر کشور و ایران مسلط می‌شویم. این متن در اتاق تحقیقات آمریکا تصویب شده است.
آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: نکاتی که در مرکز تحقیقات پارلمان آمریکا تصویب شده اگر ما این مسائل را دنبال کنیم و در مسیر نقشه‌های آنها حرکت کنیم، دشمن را خوشحال کرده‌ایم. وی تأکید کرد: برنامه دشمن این است که این را ترویج کند که سیستم اساساً فاسد است و این را تبلیغ کرده و بگویند که مسئولان قوه قضائیه، مقننه و مجریه به فساد متهم هستند.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این موضوع را در اتاق تحقیقاتشان تصویب کردند؛ بنابراین در همه امور چه در مصوبات بین‌المللی و چه در مصوبات دیگر این مطلب را در نظر بگیریم و هوشیار باشیم و به پیشنهادات دشمن با سوءظن نگاه کنیم.
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه انتقاد علمی و فنی و مدرسه‌ای حق همه است، گفت: آنچه درست است را باید درست تبیین کرد ولی اهانت کمک به بیگانه است.
متجاوزین به ایران قبل از ورود به معرکه
آخرین عکس یادگاری خود را بگیرند
حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس‌سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت ۲۴ مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دستور امام خمینی(ره) اظهار داشت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال ۵۸ به پیشنهاد مقام معظم رهبری و با تأیید و تصویب حضرت امام(ره) به وجود آمد و هدف از تأسیس این سازمان ترویج و تعمیق باورهای دینی در میان کارکنان و خانواده‌های ارتش بود.
وی افزود: باذن‌الله این تصمیم نتایج بسیار مثبتی را ایجاد کرد و ما امروز شاهد ارتشی مومن، متدین، مردمی، انقلابی و ولایی هستیم که برای ملت ما امیدآفرین و برای دشمنان انقلاب بیم‌آفرین است.
نماینده ولی فقیه در ارتش با‌اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ارتش مبنی بر اینکه ارتش ما متدین است و جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را حزب‌الله بنامیم، بیان داشت: فرمانده معظم کل قوا از میزان تدین و دینداری ارتش جمهوری اسلامی ایران رضایتمندی دارند.
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه در رسیدن ارتش به این نقطه از معنویت عوامل زیادی تأثیر داشته‌اند، موثرترین عامل را برنامه‌های دینی و فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد.
وی «روزانه بیش از ۱۰۰۰ وعده نماز جماعت پرشکوه در سراسر یگان‌های ارتش»، «مراسم معنوی اعتکاف با جمیعت ۲۰ هزار نفری»، «وجود ۱۲ هزار حافظ قرآن از یک تا ۳۰ جزء در ارتش»، برپایی سالانه ۱۰۰۰ کلاس آموزشی، بصیرتی، تربیتی و سیاسی در یگان‌های ارتش و دو شهر مذهبی قم و مشهد» را از جمله خدمات و فعالیت‌های سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش برشمرد.
نماینده ولی فقیه در ارتش در همین رابطه گفت:‌ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه قرآن در مقایسه با سازمان‌های همنام خود رتبه برتر را کسب کرده و امروز صدها هیئت عزاداری و جلسه قرآنی در ارتش در حال انجام است.
حجت‌الاسلام محمدحسنی تأکید کرد: بالغ بر یکصد هزار بسیجی فعال خواهر و برادر در منازل سازمانی ارتش مشغول به فعالیت هستند. وی به اجرای طرح‌های ۱۲گانه مصباح در ارتش‌اشاره و تأکید کرد: برنامه‌های معنوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با شتاب فزاینده‌ای پی گرفته می‌شود و در این زمینه تدبیر فرمانده کل ارتش سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و همکاری سایر نیروها ازجمله عوامل شتاب فزاینده معنویت در ارتش به شمار می‌آید.
نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: دغدغه‌های دینی فرماندهان ارتش درخصوص مسائل معنوی ستودنی است و گاهاً بالاتر از خود سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است. حجت‌الاسلام محمدحسنی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: با داشتن چنین ارتش معنویت و انقلابی‌محور، جنگ‌آور و مقتدر در کنار سپاه پاسداران انقلابی به دشمنان تأکید می‌کنیم که هرگز به فکر تجاوز نباشند. وی تأکید کرد: دشمنان اگر تصمیم به تجاوز به خاک مقدس ایران داشتند، قبل از ورود به معرکه آخرین عکس یادگاری خود را بگیرند؛ چراکه در صورت تجاوز هرگز زنده به دیار خود باز نخواهند گشت.