kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

امام جمعه قم: هجمه‌های دشمنان ناشی از وحشت آنها از اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی ایران است

امام جمعه قم گفت: هجمه‌های سنگین و همه‌جانبه علیه ایران اسلامی نشانه ضعف و زبونی دشمنان و قوت و قدرت نظام است.


 قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم مومن و انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: این هجمه‌ها منفعلانه و ناشی از وحشت دشمن از اقتدار همه‌جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان است برای همین با جنگ روانی و ایجاد رعب درصدد پوشاندن این واقعیت خیره‌کننده برآمده‌اند.
وی اظهار داشت: مسئولین و مردم نیز باید این واقعیت را درک کرده و اهداف جنگ روانی دشمن را پیش‌بینی و با هوشیاری آخرین ترفند شیطانی آنها را نیز نقش بر آب کنند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: آحاد مردم و مسئولین باید متحد و منسجم وارد عمل شده و مشکلات را از سر راه بردارند و همزمان عناصر اقتدار کشور یعنی قدرت موشکی و صنایع دفاعی را روز به روز تقویت کنند.
همچنین در عرصه بین‌الملل نیز با تمام دنیا بجز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرد البته بدون اینکه آنها را تکیه‌گاه و موضع امید قرار دهیم و در تمام صحنه‌ها و برنامه‌ها روح انقلابی را حفظ و تقویت نمود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس در نظام اسلامی در رأس امور قرار دارد لذا باید روح انقلابی در تصمیمات و مصوبات آنها موج بزند و بدانیم که رمز پیروزی و غلبه بر مشکلات و دشمنان عنود پایبندی به ارزش‌های انقلابی و اسلامی و ایستادگی در برابر مستکبرین است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تاکید کرد: مجلس و همه ارکان نظام باید نظرات مراجع تقلید و علما در مورد موافقت‌نامه‌ها و اسناد داخلی و بین‌المللی را مد نظر داشته باشند زیرا نفع جامعه اسلامی در عمل به این توصیه‌ها است؛ به خصوص در مورد معیشت مردم و اقشار آسیب‌پذیر باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها به تحقیرهای پی‌درپی رژیم‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس توسط رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: ما با اینکه معترض آل سعود هستیم اما از تحقیر آنها متاسف و رنجور می‌شویم وقتی می‌بینیم آنها را گاو شیرده خطاب می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی خطاب به آل سعود گفت: شما با قرآن آشنا هستید و می‌دانید که خداوند سرچشمه عزت است نه پناه بردن به غرب بی‌شرف، پس برگردید به اسلام تا عزت یابید. این همه تحقیر عاقبت غرب‌گرایی است.
امام جمعه قم در بخش پایانی خطبه‌ها به نزدیک شدن مراسم عظیم اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: این مراسم عمق ارتباط و همدلی ملت ایران و عراق را می‌رساند لذا از ملت و دولت و مرجعیت عراق به خاطر میزبانی زوار اربعین تشکر می‌کنیم و به دولتمردان جدید عراق توصیه می‌کنیم قدر این همبستگی را بدانند و در تقویت روابط دو کشور بکوشند.