kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب:

کمرنگ کردن برکات اربعین از اهداف شوم استکبار است

رئیس‌ دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: کمرنگ کردن آثار و برکات و اهداف اربعین و قیام خونین عاشورا در بین مردم ولایت‌مدار و‌ خداجوی ایران از اهداف‌ شوم استکبار است.




به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی دیروز در آیین تودیع و ‌معارفه نمایندگان ولی فقیه و‌ ائمه جمعه جدید و قدیم استان ایلام و نشست شورای اداری استان‌، افزود: دشمن اربعین و شکوه اجتماع عظیم و‌ چند میلیونی مردم در کربلا و امنیت این حماسه باعظمت را نشانه گرفته و هدف آنها خدشه‌دار و کمرنگ کردن حضور پرشور مردم از اقصی نقاط جهان در کربلای معلا است.
رئیس ‌دفتر رهبر معظم انقلاب با یادآوری اینکه عربستان سعودی از تامین سه میلیون نفر زائر حاجی درمانده است، تاکید کرد: اما تامین امنیت انبوه زائران اربعین حسینی در عراق حیرت جهانیان را برانگیخته و این خود نشانه‌ای از مجد، شکوه و اعجاز حضرت اباعبدالله‌الحسین است که امنیت زائرانش را تامین می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه با ‌اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی رهبری رفع مشکلات اقتصادی مردم است و معظم‌له در دیدارهای مکرر خود با مسئولان و سران قوا خواستار رفع مشکلات اقتصادی جامعه هستند و بر توجه خدمت‌گزاران نظام بر کاهش معضلات مردم تاکید دارند.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه جایی برای هدر رفت سرمایه‌ها و بیت‌المال نیست و باید در استفاده از منابع مدیریت مصرف را رعایت کرد.
رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری گفت: نسل جوان و نسل‌های آتی شناخت چندانی با وضعیت گذشته کشور به ویژه زمان قبل از انقلاب ندارند و تبلیغات سوء دشمنان در ذهن جوانان در جدایی جوانان از گذشته خود نیز تاثیرگذار است.
محمدی گلپایگانی اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات مسموم و بمباران فکری از طریق رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای و حمله به مقدسات نظام و ترویج القاهای شبهه‌برانگیز سعی در انحراف فکری جوانان و نوجوانان دارند.
وی افزود: نسل جدید و خانواده‌های آنها باید آگاه باشند که تبلیغات دشمنان سم و زهری خطرناک است که جوانان را با شبهه‌های دینی گمراه سازند و آنها را از گرایش‌های مذهبی و دینی دور سازند.
رئیس ‌دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: مسئولان فرهنگی و آموزشی و بویژه روحانیت وضعیت گذشته ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را برای جوانان و نسل‌های آتی تشریح کنند تا این قشر به خوبی بدانند که بر ایران در سنوات قبل از انقلاب چه گذشته و اهداف و آثار قیام امام راحل را برای نسل جوان و‌ آیندگان بیان کنند.
در این آیین حکم نمایندگی ولی‌فقیه حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار از سوی رهبری معظم انقلاب توسط محمدی گلپایگانی قرائت و به وی اهدا شد.