kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

حوادث کوتاه از کشور

    سکه تقلبی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: پلیس راه آهن زاگرس پس از مشکوک شدن به یک شخص تعداد 37 سکه تقلبی را در بازرسی بدنی از وی کشف کرد.
سرهنگ حسین بهداروند افزود: ضمن تشکیل پرونده و به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر، موضوع از مراجع قضایی در دست پیگیری است.
کشف خودروهای سرقتی
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سارقان خودرو با 43 فقره سرقت و کشف 30 دستگاه خودرو در سطح استان خبر داد.
سرتیپ «سیدمحمود میرفیضی» اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی موفق به شناسایی باند هفت نفره سرقت خودرو به سرکردگی یکی از سارقان حرفه‌ای در شهرستان «جویبار» شدند.
وی، خاطر نشان کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با هماهنگی قضائی، متهمان را که با سرقت خودرو و جعل اسناد و مدارک خودروهای تصادفی، اقدام به فروش خودروهای سرقتی می‌کردند در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، اذعان داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، تاکنون به بیش از 43 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.
توقیف خودرو
قائم شهر- خبرنگار کیهان: رئیس ‌دامپزشکی قائم شهر از توقیف خودرو حمل بیش از سه تن ضایعات کشتارگاهی بدون گواهی حمل بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
سید محمد حسینی، با بیان اینکه حمل ضایعات کشتارگاهی بدون دریافت مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی ممنوع است، گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان خودرویی که با محموله سه هزار و 500 تنی ضایعات کشتارگاهی بدون گواهی حمل بهداشتی در حال تردد بود را توقیف کردند.
وی افزود: این خودرو محموله را از مبدا کشتارگاه طیوری در استان تهران تحویل و قرار بود در یک واحد پرورش ماهی تخلیه کند که با هوشیاری بازرسان دامپزشکی و همکاری نیروی انتظامی این محموله کشف و با متخلف بهداشتی برخورد قانونی شد.
قاچاق گازوئیل
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان «سراوان» از توقیف یک دستگاه تریلی حامل گازوئيل قاچاق خبر داد.
سرهنگ «احمد آذرکيش» گفت: ماموران اين فرماندهي پس از متوقف کردن یک دستگاه خودرو ، 32 هزار و 200 ليتر گازوئيل قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل از آن کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سراوان با ‌اشاره به توقيف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.
رفع تصرف از اراضی ملی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر از رفع تصرف 93 هکتار از اراضی ملی در منطقه دشت جیحون خبر داد.  
سرهنگ «رضا علی بخشی» گفت: مأموران انتظامی با همکاری کارکنان محیط‌زیست و با انجام تحقیقات پلیسی متهم را که اقدام به تصرف زمین‌های این منطقه کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.
وی با ‌اشاره به اینکه با هماهنگی قضائی زمین‌ها از تصرف متهم خارج شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را پنج میلیارد و 580 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
صید صیاد
شیراز- ایسنا: مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که محیط‌بانان، هشت متخلف را در نقاط مختلف فارس دستگیر کردند.
گل آفرین زارع گفت: محیط‌بانان، از دستگیر شدگان هفت قبضه اسلحه به همراه دو خودرو و مقادیری ادوات شکار و صید، یک قبضه اسلحه جنگی ژ- ۳ دوربین‌دار، سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی تک لول، دو قبضه اسلحه دولول و یک قبضه pcp به همراه کوله پشتی، گوشی موبایل، سه دستگاه بیسیم، پروژکتور، دوربین شکاری، یک دستگاه اره برقی نیز کشف و توقیف کردند.
زارع گفت: این متخلفان در شهرستان‌های لار، کازرون، لامرد، خنج و شیراز شناسایی و دستگیر شدند.
سارقان در دام
سرویس شهرستانها: فرمانده ‌انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری سارقان بانک ‌کاشان در شهرستان گرمسار خبر داد.
سرهنگ علی‌پور کاوه، گفت: با اقدامات فنی و پلیسی‌، سارقان بانک ‌کاشان در کمتر از چهار ساعت دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه سارقان که قصد فرار از کشور را داشتند با درایت نیروهای انتظامی شهرستان کاشان، در گرمسار دستگیر شدند‌، تصریح کرد: مبلغ 24 میلیون تومان از بانک به سرقت رفته بود.
کشف تریاک
کرج- فارس: فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از کشف مواد مخدر سنتی از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.
ابوالقاسم پالیزگیر، افزود: نیروى انتظامى شهرستان ساوجبلاغ در پی کار اطلاعاتی در جاده قزلحصار موفق شد مقدار 94 کیلوگرم تریاک کشف کند.
وی افزود: طی این عملیات دو قاچاقچى دستگیر شدند و دو دستگاه خودرو نیز توقیف و تحویل پارکینگ شد.
دستگیری کلاهبردار
بیرجند- ایسنا: رئیس‌ پلیس «فتا» خراسان ‌شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که با انجام تماس تلفنی نسبت به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ «علی اعتمادی» گفت: در پی مراجعه شماری از شهروندان به این پلیس مبنی بر این‌که به طرز مشکوکی از حساب بانکی آنان مبالغ هنگفتی برداشت شده است بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت. وی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه هم‌چنین اظهارات شکات مشخص شد کلاهبردار با فرد مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار کرده و عنوان می‌کند که فرد در قرعه‌ کشی مسابقات قرآنی برنده جایزه نقدی کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات شده و پس‌ از آن با فریب دادن شخص وی را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با راهنمایی‌های غلط و پیچیده نسبت به انجام عملیات بانکی و برداشت از حساب وی اقدام می‌کند.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان این پلیس با انجام تحقیقات گسترده به هویت کلاهبردار پی برده و سپس وی را دستگیرکردند.