kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

خسارات «پادشاه طوفان‌ها» در هنگ‌کنگ

طوفان سهمگین منگهوت که از دوشنبه وارد بخش‌هایی از جنوب چین شده، خسارات گسترده‌ای در این منطقه بر جای گذاشته است.



به گزارش خبرگزاری استرالیا، این طوفان سهمگین پس ورود به هنگ کنگ، موجب سقوط تعداد زیادی از کانتینرهای حمل کالا در بنادر این شهر شد. همچنین در نتیجه این طوفان، شیشه‌ تکه تکه شده آسمان خراش‌های تجاری هنگ‌کنگ همانند ورق‏های کاغذ در آسمان پراکنده بودند.
منگهوت حین ورود به هنگ‏کنگ موجب لغو بیش از 900 پرواز شد، ولی با گذشت چند ساعت، طوفان قدرت خود را از دست داد و این روند موجب از سرگیری پرواز هواپیماها شد. با این حال، سیل در بخش‌هایی از هنگ کنگ و ماکائو جاری شده است و 38 رودخانه در نواحی اطراف طغیان کرده‌اند.
طوفان منگهوت در هنگ‌کنگ تلفات جانی نداشته است، ولی بیش از 200 تن زخمی شدند.
اداره هواشناسی هنگ‎کنگ این طوفان را «پادشاه طوفان‌ها» نامید و اعلام کرد: بیش از 48 هزار قایق ماهیگیری در سواحل پهلو گرفتند و اجازه صید به آنها داده نشد. همچنین 29 هزار پروژه ساخت و ساز و 640 سایت گردشگری در هنگ‎کنگ و ماکائو تعطیل شد.
طوفان منگهوت یکشنبه با سرعت 162 کیلومتر در ساعت پس از خروج از فیلیپین، نواحی جنوبی چین از جمله استان گوآنگ دونگ، بزرگترین استان چین، را درنوردید. تلویزیون مرکزی چین گزارش داد این طوفان بیش از 200 میلیون یوآن [29 میلیون و 100 هزار دلار] خسارت بر جای گذاشته است.
درجه طوفان منگهوت که هنگام ورود به جنوب چین 5 بود، پس از ورود به استان گوآنگزی در شمال چین به درجه 3 کاهش یافت و از قدرت آن کم شد.
خبرگزاری شینهوآ گزارش داد: بیش از 100 میلیون نفر در استان گوانگزی ساکن هستند که پیش از ورود طوفان منگهوت، حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان آن، محل زندگی خود را ترک کردند.
طوفان منگهوت از اواسط هفته گذشته وارد فیلیپین شد و علاوه بر جاری شدن سیل و رانش زمین، 64 قربانی و ده‎ها نفر را زخمی کرد.