kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

کشف ۶۰۰ تن مواد اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف در جنوب تهران

رئیس‌ پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۶۰۰ تن مواد شیمیایی احتکار شده ساخت ظروف یکبار مصرف در انباری در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ کیوان ظهیری به تسنیم گفت: به دنبال اعلام گزارشی مبنی بر احتکار مقادیر قابل توجهی از موادشیمیایی ساخت ظروف یکبار مصرف در انباری بزرگ به کلانتری 170 کهریزک، بررسی صحت و سقم این گزارش در دستور کار همکارانمان قرار گرفت.
ظهیری افزود: پس از اطمینان از صحت این گزارش و با توجه به اینکه در روزهای اخیر همزمان با ایام محرم مصرف ظروف یکبار مصرف چند برابر شده و همچنین قیمت این ظروف افزایش یافته و به دنبال احتکار و کمبود مواد اولیه حتی برخی از تولیدی‌های این ظروف تعطیل شده‌اند، همکاران ما سریعاً وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: با شناسایی محل دقیق انبار مذکور، همکاران ما با اخذ مجوزهای قضایی لازم، به محل مراجعه کرده و متوجه شدند نگهبان این انبار پنج هزار متری که شامل دو سوله بزرگ، یک سوله کوچک و یک کارگاه مخلوط کنی است پیش از حضور ماموران از محل فرار کرده و تنها یک خودروی 206 در انبار وجود دارد.
رئیس ‌پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار داشت: در بررسی این انبار ماموران پلیس بیش از 600 تن مواد شیمیایی اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف را کشف کردند.
ظهیری با بیان اینکه علاوه‌بر این، یک تریلی 30 تنی از این مواد نیز در انبار مذکور کشف شد، افزود: پس از کشف این مواد اولیه، با دستور مقام قضائی محل مذکور پلمب شد.
وی خاطرنشان کرد: احتکار مواد اولیه ساخت لوازم و ظروف یک بار مصرف از جمله آب معدنی در این روزها که مصرف آنها چند برابر افزایش یافته است، باعث شده تا موجی از گرانی این ظروف و محصولات یکبار مصرف در سطح بازار ایجاد شود و حتی تعدادی از تولیدی‌های این لوازم یکبار مصرف به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل شده و کارگران آنها نیز بیکار شوند، لذا از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت اطلاع از هرگونه احتکار کالا، موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی 110 و یا کلانتری‌های مربوطه، به اطلاع ما
 برسانند.