kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

دستگیری 700 سارق مالخر و خرده‌فروش مواد مخدر در طرح «رعد 15» پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در پانزدهمین مرحله از طرح رعد، بیش از700 خرده‌فروش مواد‌مخدر، سارق و مالخر دستگیر و 7 میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی، صبح دیروز در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات پانزدهمین مرحله از طرح رعد پرداخت و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی همکاران در پلیس پیشگیری پایتخت، این مرحله از طرح رعد طی 24 ساعت گذشته اجرا و در نتیجه 333 حکم قضائی عملیاتی شد.
رحیمی با اشاره به اینکه در طرح مذکور، 501 سارق و مالخر اموال مسروقه شناسایی و در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند، افزود: در این عملیات 19 هزار و 636 قطعه اموال مسروقه از متهمان کشف و 30 باند سرقت از جمله، سرقت از منزل، کیف قاپی، زورگیری، خودرو و لوازم داخلی خودرو متلاشی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در طرح رعد 15، به 784 پرونده از سوی پلیس پیشگیری پایتخت رسیدگی شده و به نتیجه رسیده است، اظهار داشت: 231 تن از دستگیرشدگان سابقه‌دار و 270 تن برای اولین بار دست به سرقت زده‌اند.
فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به پیگیری 50 فقره پرونده قاچاق کالا از سوی پلیس پایتخت، عنوان داشت: در این خصوص 20 قاچاقچی کالا شناسایی و دستگیر، دومیلیارد تومان کالای قاچاق کشف و همچنین 129 دستگاه خودرو و 116 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شده است.
سردار رحیمی اظهارداشت: در طرح مذکور 141 کیلوگرم انواع مواد مخدر از 201 سوداگر مرگ و خرده‌فروش کشف و همچنین با تلاش ماموران در این مدت 561 معتاد متجاهر که چهره محله‌ها و خیابان‌ها را ناخوشایند کرده بودند، جمع‌آوری شدند.وی، به انهدام 8 باند قاچاق موادمخدر در طول اجرای پانزدهمین مرحله از طرح رعد ‌اشاره کرد و گفت: در این طرح مجموعا 762 نفر در رابطه با موادمخدر دستگیر شدند.این مقام انتظامی، از کشف 17 تریلی حامل پارچه قاچاق، لوازم منزل، تجهیزات پزشکی و قطعات خودرو طی سال 96 تاکنون نیز خبر داد.
آماده‌باش کامل پلیس در دهه اول محرم
سردار رحیمی همچنین به تمهیدات پلیس درخصوص ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: از آغاز مراسم عزاداری‌های محرم پلیس پایتخت در آماده‌باش کامل بوده و از ابتدا تا انتهای مراسم را در کنار مردم خواهد بود.
به گزارش فارس، وی با تاکید بر اینکه پلیس پایتخت در دهه اول محرم به صورت آماده‌باش کامل خواهد بود، تاکید کرد: ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تلاش می‌کنند و در صدد هستند تا امنیت، انضباط و آرامش را برقرار سازند.
رئیس‌پلیس پایتخت از مسئولان هیئت‌ها و خادمان مساجد و تکایا درخواست کرد حتما با پلیس هماهنگی کامل داشته باشند.