kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

بازداشتگاه‌ها به دوربین مجهز شدند

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: تمام بازداشتگاه‌های کشور در چارچوب اطمینان دادن به مردم و مسئولان در خصوص رعایت حقوق شهروندی متهمان، به دوربین مدار بسته مجهز شدند.

سرتیپ محمد شرفی در حاشیه همایش سالیانه کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی همدان بیان کرد: در حال حاضر سلسله مراتب فرماندهی انتظامی و مسئولان قضایی می‌توانند هر لحظه این مراکز را پایش کنند.
وی اظهار داشت: اولویت اساسی پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، کیفی‌سازی ارائه خدمات انتظامی به شهروندان است.شرفی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات انتظامی بیان کرد: برای کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت مراجعه‌کنندگان، چاره‌ای جز الکترونیکی کردن فرآیند ارائه خدمات به مردم وجود ندارد.وی افزود: بستر مبادله الکترونیکی بین ناجا و قوه قضائیه ایجاد و به صورت آزمایشی (پایلوت) در یکی از استان‌ها انجام شده است که امید می‌رود این سامانه در هفته ناجا رونمایی شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در راستای تکریم مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، مراحل رسیدگی به پرونده‌ها به صورت پیامکی به شاکی و متهم اطلاع‌رسانی می‌شود.شرفی اضافه کرد: پیامکی کردن ارائه اطلاعات موجب کاهش مراجعه مردم به کلانتری‌ها از 30 میلیون به 25 میلیون نوبت در سال شده است.
وی یادآوری کرد: سامانه جدید قادر است زمان و مکان وقوع جرم را مشخص و یک پیام به کلانتری ارسال کند که از این طریق می توان بهتر از گذشته در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کرد.