kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
بحران سوخت در غزه

آغاز شمارش معکوس برای خاموشی آخرین ژنراتورهای برق بیمارستان‌های غزه

وزارت بهداشت فلسطین در مورد تشدید بحران غزه هشدار داده و خواستار اقدام و تحرک فوری برای جلوگیری از وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی در این منطقه شده است. غزه 11 سال است که بطور کامل محاصره است و آخرین خبرها حاکی است، کمبود سوخت به زودی باعث ایجاد بحران در بیمارستان‌ها‌ی این باریکه خواهد شد.



سرویس خارجی-

از سال 2007 که جنبش حماس در انتخابات پیروز شد و کنترل غزه را به دست گرفت، رژیم صهیونیستی از ترس قدرت گرفتن مقاومت در این باریکه و زوال سریع‌تر حکومت پوشالی‌اش هر گذرگاهی را که به غزه متصل می‌شد و موادغذایی، دارو، سوخت و مایحتاج مردم را وارد می‌کرد مسدود کرد. از آن زمان تلاش‌های زیادی از سوی کشورهای مختلف جهان برای رفع محاصره غزه صورت گرفته و ده‌ها کاروان کمک به غزه از زمین و دریا عازم آنجا شده‌اند. لیکن صهیونیست‌های غاصب با تیراندازی و بازداشت فعالان حقوق بشری مانع از ارسال کمک به این باریکه شده‌اند تا جنایات بیشتری در کارنامه سیاه خود ثبت کنند.
حالا «اشرف قدرت» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفته، شمارش معکوس برای توقف فعالیت ژنراتورهای بیمارستان‌های بزرگ غزه در پی تشدید بحران سوخت آغاز شده و تا این لحظه طرف‌های ذی‌ربط اقدامی را صورت نداده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این وزارتخانه هفته گذشته نیز هشدار داده بود بحران سوخت نوار غزه «وارد مرحله خطرناکی شده است و در صورتی که سوخت‌رسانی انجام نشود، ممکن است طی روزهای آینده فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی متوقف شود و جان ده‌ها و صدها بیمار و کودک به خطر بیفتد.»
روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نیز روز گذشته به بررسی محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی بر نوار غزه پرداخته و موضع آمریکا در قبال مسئله فلسطین به ویژه اقدام اخیر آن مبنی بر قطع کامل کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» را به شدت مورد انتقاد قرار داد. این روزنامه تاکید کرد که قطع کمک مالی آمریکا به آنروا مسئولیت غرب را سنگین‌تر خواهد کرد.
این روزنامه انگلیسی سپس با‌اشاره به وضعیت خطرناک جوانان فلسطینی در غزه، نوشت که هر لحظه ممکن است شخصی در این باریکه جان خود را از دست بدهد و طی هفته‌های اخیر جوانان زیادی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند که مداوای آنان باید در بیمارستان‌ها صورت گیرد.