kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

حضور 120 حافظ و قاری از 70 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با حضور جمع کثیری از مسئولان کشوری، فعالان قرآنی و متسابقان این دوره از مسابقات برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار رحیم صفوی، دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه، هاشمی، استاندار تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و چند تن از نمایندگان مجلس حضور داشتند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی به بیان برخی ویژگی‌های این مسابقات پرداخت.
وی گفت: 120 حافظ و قاری قرآن جهان و 15 داور بین‌المللی در این دوره از مسابقات حضور دارند که 10 داور خارجی و پنج داور دیگر ایرانی هستند. سه نفر نیز به عنوان ناظر بر مجموعه رقابت‌‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا این مسابقات را به شایستگی مدیریت کنند.
در بخش دیگری از این مراسم آیت‌الله آملی لاریجانی، در سخنانی به معرفی مراتب مختلف حاملان قرآن پرداخت.
رئیس قوه قضائیه به یکی از سخنان امیرالمؤمنین(ع) اشاره و اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند، قرآن کریم دریای بی‌پایانی است و عظمت قرآن نیز از همین آیات است، بنابر این عظمت حاملان قرآن کریم نیز از عظمت قرآن است و نیاز به هیچ توضیح و بحثی ندارد.
آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد حاملان قرآن گفت: حضرت رسول(ص) فرموده است که «اشرف امت من حاملان قرآن و شب زنده‌داران هستند»، اینکه حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرماید اشرف امت من حاملان قرآن و شب‌زنده‌داران هستند، نشان می‌دهد که در امت پیامبر(ص) اشرف امت، سلاطین، ثروتمندان و یا صاحبان مسند و قدرت نیستند، بلکه افرادی که قرآن را حمل می‌کنند و شب‌زنده‌داران، اشرف امت هستند.
خاطرنشان می‌شود این دوره از مسابقات طی روزهای ششم تا دوازدهم خردادماه هر روز ساعت 16 در محل اجلاس سران تهران با حضور قاریان و حافظان از بیش از 70 کشور برگزار می‌شود.