kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
آیت‌الله خاتمی:

کسی را به زور بهشت نمی‌برند اما نباید جاده صاف‌کن جهنم بود

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که اجرای قانون الهی به معنای فرستادن زوری مردم به بهشت نیست.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، طی سخنانی در مراسم بعثت پیامبر اعظم(ص) در شهر اندیشه با بیان اینکه ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم اما می‌خواهیم قانون خدا اجرا شود، افزود: می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند و به زور به بهشت نبرید، چشم امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش، آیا این اسلام است یا دغدغه اجرای دین را داشتن است.
خاتمی بیان کرد: هنگامی که این سخنان را می‌زنیم آن طور که در دوره 2 خرداد به ما خشن می‌گفتند و الان هم می‌گویند اما ما حرفی جز قانون خدا و دین خدا نداریم.
وی تاکید کرد: نباید با حرف‌هایمان گناهکاران را جریحه‌دار کنیم و این سخنان را در دولت گذشته هم می‌گفتیم الان هم می‌گوییم و در دولت بعد هم خواهیم گفت که اگر نمی‌خواهید در عرصه فرهنگی کاری کنید حداقل سنگ‌اندازی نکنید. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید از نظام دینی خود پاسداری کنیم و نمی‌خواهیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید لذا این حرف امروز ما نیست این سخنان را در دولت گذشته هم گفته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: حرفی نزنید که بی‌دین‌ها از آن سوء استفاده کنند، بازتاب حرف‌هایتان را مشاهده کنید و ببینید بیگانگان چقدر از حرف‌هایتان سوءاستفاده می‌کنند.
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه دینی جامعه غیرتی است، گفت: هنگامی که ما می‌گوییم غیرت برخی فکرشان می‌رود به سراغ کارهای خودسرانه که ابدا منظور ما این رفتارها نیست، به مسئولان می‌گوییم به وظیفه‌شان عمل کنند، بدحجابی جرم مشهود است و وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است که با آن مقابله کند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دزدهای فکر و اندیشه و آرامش مردم بسیار خطرناک‌تر از دزدهای خانه مردم هستند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که عطر بعثت در آن است باید عطر معنویت داشته باشد.