kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
اتفاقی که پس از جام جهانی فوتبال رخ می‌دهد

پایان همکاری تیم ملی فوتبال ایران و کی روش

اظهار نظر تازه کی روش و واکنش سریع علی کفاشیان، نشان داد که دو طرف تصمیم گرفته‌اند پس از جام جهانی به همکاری مشترک خود پایان دهند.

سرویس ورزشی-
اظهار نظر تازه کی روش و واکنش سریع علی کفاشیان، نشان داد که دو طرف تصمیم گرفته‌اند پس از جام جهانی به همکاری مشترک خود پایان دهند.
تیم‌های ملی فوتبال ایران و مونته‌نگرو در ساعت 21 دوشنبه و در دیداری تدارکاتی که در ورزشگاه اختصاصی شهر هارتبرگ برگزار شد، برابر هم به میدان رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. این دومین دیدار تدارکاتی شاگردان کارلوس کی‌روش در اردوی آماده‌سازی اتریش بود که همانند بازی نخست برابر بلاروس، با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازیکنان تیم ملی در امر گلزنی ناکام بمانند. اتفاق مهم این بازی مصدومیت هاشم بیک‌زاده بود، مصدومیتی که به واسطه آن شاید این بازیکن جام جهانی را از دست دهد.
در پایان این بازی برخی کارشناسان به انتقاد از عملکرد فنی تیم ملی پرداختند اما کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در صحبت‌هایی اظهار داشت: «این دیدار‌ها محصول نهایی تیم ملی نیست و تمام هواداران فوتبال در ایران نیز باید درک کنند که این بازی‌‌ها محصول نهایی ما نخواهد بود. ما در این بازی‌‌ها یکسری تصمیماتی را می‌گیریم و یکسری تعویض‌هایی انجام می‌دهیم. به بازیکنانی فرصت می‌دهیم که در طول فصل فرصت حضور در چنین بازی‌های بین‌المللی را نداشته‌اند.»
سرمربی تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: «در حال حاضر هم منطقی نیست که بخواهم راجع به گذشته یا نقاط مثبت و منفی و اتفاقات افتاده در گذشته صحبت کنم. مهم‌ترین مساله این است که تا شروع جام جهانی کاملا بر روی کارمان تمرکز داشته باشیم. باید مثبت باشیم و خودمان را برای بازی با نیجریه کاملا آماده کنیم. باید این آمادگی را داشته باشیم تا بتوانیم از نیجریه امتیاز بگیریم تا این امتیاز به ما کمک کند تا به آرزویی که در سر داریم برسیم و این آرزو، صعود ما به دور دوم جام جهانی است.»
کی روش در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص چگونگی انتخاب لیست نهایی ملی پوشان برای بازی‌های جام جهانی گفت: «تنها معیاری که برای من در انتخاب بازیکنان اهمیت دارد، این است که بتوانند در خدمت تیم باشند. برای من اهمیتی ندارد که این بازیکنان در کره ماه بازی می‌کنند یا کره زمین. من بازیکنی می‌خواهم که آماده باشد تا خودش را فدای تیم ملی کند و همین طور کیفیت لازم را داشته باشد و از شخصیت بالایی نیز برخوردار باشد. این موضوع‌‌ها معیارهای اصلی من برای انتخاب بازیکن است. دیگر برایم مهم نیست که این بازیکنان در کجا بازی می‌کنند و پیراهن چه باشگاهی را بر تن دارند. به این فکر نمی‌کنم که زیبا هستند یا زشت، قدبلندند یا قد کوتاه.»
کی روش که پیش از بار‌ها از تمایلش برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران پس از جام جهانی سخن گفته بود، روز گذشته اما به موضوع جدایی اش از تیم ملی اشاره کرد: «در مجموع به این نتیجه‌ رسیده‌ام که من جزو برنامه‌های آقای کفاشیان و فدراسیون فوتبال نیستم و برای شخص خود من این به منزله اتمام کار با تیم ملی ایران است. اما راجع به حقیقتی که شما پرسیده‌اید، باید بگویم اکنون زمان مطرح کردن حقیقت نیست. در حال حاضر تمام تمرکز من باید روی مسئولیتی باشد که بر عهده دارم. پس از پایان جام جهانی 2014 برزیل به طور قطع حقایقی که در طول فرایند مذاکرات وجود داشت را خواهم گفت. اما باز هم تکرار می‌کنم که متاسفانه به اتمام کارم در تیم ملی ایران رسیده‌ام، نه به این خاطر که این موضوع خواسته، آرزو یا از روی میل باطنی‌ام باشد، بلکه به خاطر این بوده که بنده جزو برنامه‌های رئیس فدراسیون فوتبال و در مجموع فدراسیون فوتبال نیستم.»
واکنش رئیس فدراسیون فوتبال
صحبت‌های کی روش در خصوص موضوع تمدید قرارداد، واکنش رئیس فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت تا جایی که علی کفاشیان گفت: «خود ما هنوز نمی‌دانیم که در این زمینه چه اتفاقی خواهد افتاد چون به تفاهم اصلی با وی نرسیده ایم و سازوکار لازم نیز برای حفظ کی روش فراهم نشده است.»
هر چند کفاشیان در صحبت هایش به صورت مستقیم اشاره‌ای به جدایی کی روش نکرد اما بیان این جمله که «سازوکار لازم نیز برای حفظ کی روش فراهم نشده است» نشان از قطع همکاری فدراسیون فوتبال و کی روش پس از جام جهانی فوتبال را دارد. البته این تصمیمی است که تا به امروز اتخاذ شده اما امکان دارد برخی اتفاقات جام جهانی، سرنوشت کی روش و تیم ملی ایران را به کلی تغییر دهد.