kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
پژوهشگر فضای مجازی:

مسدودسازی حساب‌های کاربری ایرانیان نشان‌دهنده بی‌اعتقادی آمریکا به آزادی بیان است

پژوهشگر فضای مجازی گفت: آمریکایی‌ها با مسدودسازی حساب‌های کاربری ایرانیان در میکروبلاگ توئیتر، شبکه‌های اجتماعی و... نشان دادند آزادی بیان و حقوق بشر در نگاه آنان تنها واژه‌های زیبا برای فریب افکار عمومی و فشار به کشور‌ها است.

سیدعلیرضا آل‌داود رابطه با مسدودسازی حساب‌های کاربری ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، میکروبلاگ‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی تا زمانی‌که با منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تعارضی نداشته باشد از طرف آنان با اهداف خاص حمایت می‌شود، به میزان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف آمریکایی‌ها از راه‌اندازی و ارائه خدمات رایگان در شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و... سرقت اطلاعات کلان (BIGDATA) کشور‌ها به منظور ‌اشراف اطلاعاتی و ذائقه‌سازی در تمام موضوعات مهم است.
آل‌داود افزود: در چند سال گذشته رفتار‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که مالکان اصلی شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک، توئیتر و... هستند مدیریت یک‌طرفه و خلاف آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات در سرویس‌های اجتماعی این شرکت‌ها بوده است که با مسدودسازی هرچند وقت یکبار پروفایل‌های کاربری تاثیرگذار نشان می‌دهند که این شبکه‌ها واقعا آزاد و حامی صدای مردم نیستند.