kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

آیت‌الله زرندی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله «محمدحسین زرندی» نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در اثر بیماری قلبی به دیار باقی شتافت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، پیکر مرحوم آیت‌الله زرندی فردا از مقابل مسجد آیت‌الله بروجردی تا مسجد جامع کرمانشاه تشییع و بر اساس وصیت آن مرحوم در حوزه علمیه امام‌خمینی(ره) کرمانشاه به خاک سپرده خواهد شد.
به دنبال ارتحال آیت‌الله محمدحسین زرندی پیام تسلیت جداگانه‌ای از سوی رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی صادر شده است.
استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور پیام مشترکی ارتحال آیت‌الله زرندی را تسلیت گفته و سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کردند.
آیت‌الله محمدحسین زرندی پس از چند روز بستری در بیمارستان قلب امام‌علی(ع) کرمانشاه سرانجام ساعت 8 دوشنبه شب در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. ایشان از سال 63 با حکم امام‌خمینی(ره) بعنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه منصوب شد و تا اواخر سال 86 عهده‌دار این مسئولیت بود. وی همچنین در دوره‌های اول، سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری نیز به نمایندگی از مردم استان کرمانشاه حضور داشتند. مرحوم آیت‌الله محمدحسین زرندی در سال 1311 در روستای امیرآباد زرندیه ساوه در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. وی دروس مقدمات و سطح را نزد اساتید بزرگواری همچون آیت‌آلله فکور، سلطانی و اشعری آموخت و دروس خارج فقه و اصول را نزد امام‌خمینی و آیت‌الله بروجردی خواند. در آغاز نهضت امام‌خمینی(ره) همگام با امام در نهضت اسلامی شرکت کرد. در سال 42 در قم بازداشت شد پس از آزادی از زندان به کرمانشاه رفت و در همانجا ازدواج کرد. در سال 1353 به جرم طرفداری از امام‌خمینی توسط ساواک دستگیر و به مدت 13 ماه زندانی شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بنا بر حکم حضرت امام‌خمینی(ره) به همراه مرحوم آیت‌الله حاج‌آخوند به عنوان سرپرست مدارس علمیه کرمانشاه منصوب شد. زرندی در سال 1363 از سوی رهبر کبیر انقلاب به عنوان نماینده ایشان در استان و امام‌جمعه کرمانشاه منصوب شد و تا سال 86 وظیفه خطیر اقامه نماز جمعه را برعهده داشت.