kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی:

وزارت اطلاعات اشراف کامل بر فعالیت دشمنان نظام دارد

بناب- خبرنگار کیهان: وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات اشراف کامل اطلاعاتی بر فعالیت‌های دشمنان نظام و گروه‌های تکفیری دارد و تاکنون نیز نسبت به فعالیت آنان هوشیارانه عمل کرده و تمام حرکات آنها را زیر نظر دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی ظهر دیروز در مراسم جشن مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در اجتماع بزرگ مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان بناب اظهار داشت: وزارت اطلاعات خود را ملزم به تامین امنیت برای مردم، نه بر مردم می‌داند و دستگاه اطلاعاتی یقه هیچ یک از مردم را نمی‌گیرد ولی یقه دشمنان و آنهایی که درصدد ایجاد ناامنی برای مردم هستند را می‌گیرد.
وی به بروز برخی بداخلاقی‌ها در سال‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف قبح دروغ گفتن، بدزبانی، تهمت و افترا در جامعه رواج پیدا کرده و برخی عزیزانی که خود را پیرو رهبری و ولایت می‌بینند، به این حرکات متوسل می‌شوند، برای اینکه رقیب را از میدان بیرون کنند.
علوی همچنین ضمن تقبیح برخی حرکات صورت گرفته از جمله هتک حرمت در حرم امام راحل(ره)، ایجاد اخلال در شب احیاء در مشهد مقدس و برهم‌زنی نظم سخنرانی رئيس مجلس در قم گفت: قطعاً اینگونه حرکات از ناحیه اسلام پذیرفتنی نیست و اسلام این نوع بداخلاقی‌ها را نمی‌پسندد و رهبر معظم انقلاب نیز این اقدامات را تقبیح کردند؛ ولی با وجود تقبیح اینگونه اقدامات ولی باز شاهد برخی رفتارهای ناپسند در جامعه هستیم!
وزیر اطلاعات گفت: امنیت موجود در کشور ما حاصل کارکرد یکایک آحاد جامعه است و تنها اختصاص به کسانی که در این عرصه مسئولیت مستقیم دارند، ندارد؛ بلکه مسئولان هماهنگ‌کننده این عرصه‌ها هستند و تولیدکنندگان اصلی امنیت مردم هستند.
وی اظهار کرد: برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ جامعه باید تمام ملت و جامعه اراده کنند تا یک حرکت ثمربخش و سازنده و امیدآفرین در عرصه اقتصاد و فرهنگ داشته باشیم.
حجت‌الاسلام علوی افزود: مسئولان حکومتی و دستگاه‌های دولتی ابتدا باید برای مردم اقتصاد، شکوفایی و امنیت را فراهم کنند، بعد از مردم انتظار فرهنگ را داشته باشند.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: آنچه که کشور ما را یاری می‌کند وجود وحدت و همدلی است و تا وحدت و همدلی نباشد، عزم ملی نیز تحقق نمی‌یابد.
وی تاکید کرد: فرهیختگان جامعه نباید در مورد ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت و ساکت باشند، بلکه باید از خود حساسیت نشان دهند و با کمک حاکمیت و با عزم ملی کشور را به سوی وضعیت مطلوب رهنمون سازند.