kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مرقد امام خمینی(ره) ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.
علی لاریجانی رئیس مجلس در مراسم تجدید پیمان نمایندگان خانه ملت با امام راحل که روز دوشنبه در محل مرقد مطهر امام خمینی برگزار شد، گفت: میراث امام و کار بزرگ ایشان این بود که انقلاب عظیم صدر اسلام را دوباره احیا کردند و در صحنه جهانی آن را بالا بردند.
وی افزود: حضرت امام(ره) مردم‌سالاری دینی را به وجود آوردند که براساس معنویت قرار داشت. نکته دیگر که حضرت امام به آن توجه داشتند بحث عقلانیت است. حرکت اسلام بدون تحقق عقلانیت به وجود نمی‌آید.
لاریجانی گفت: اگر امروز ما با جریان‌هایی مواجه می‌شویم که به دنبال تعطیل عقلانیت هستند به این دلیل است که این افراطیون که البته عامل وهن مسلمانان نیز هستند مسئله جوهره اسلام یعنی عقلانیت را کنار گذاشتند.رئیس مجلس با اشاره به اینکه ویژگی دیگر حضرت امام همه‌جانبه‌نگری ایشان بود، ادامه داد: امیدوارم که در این شرایط حساس و تاریخی که با ماجراجویی‌های غربی مواجهیم و گرفتار برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت‌‌ها هستیم نگاه عمیق به نهضت حضرت امام و همه‌جانبه‌نگری و عقلانیت ایشان می‌تواند گره‌گشای کار ما باشد.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه نیت‌های خیر ما همه هویت ماست، اظهار داشت: درسی که ما از امام آموختیم توامان کردن ایستادگی و عقلانیت است، هر کدام را فرو بگذاریم به پیروزی نمی‌رسیم.
وی افزود: عقلانیت بدون نیت صالح و ایستادگی به پیروزی نمی‌رسد، از برای ایستادگی بدون عقلانیت هم ره به جایی نمی‌برد.
گفتنی است، نمایندگان مجلس علاوه بر ادای احترام به مرقد امام خمینی (ره)، با حضور بر مزار شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی به مقام شهیدان انقلاب اسلامی نیز ادای احترام کردند و یاد آنان را گرامی داشتند