kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
روحانی در دیدار با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

سازمان میراث فرهنگی در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و انقلابی نقش اساسی دارد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه صادرات، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و انقلابی و رونق و توسعه صنایع دستی نقشی تاثیرگذار و اساسی دارد.
حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در محل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نشستی را با رئیس، معاونان و مدیران ارشد این سازمان برگزار کرد و در حاشیه آن نیز از نمایشگاه جنبی فعالیت‌های سازمان بازدید داشت.
وی افزود: آثار و نشانه‌های باقیمانده از مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید حفظ، حراست و معرفی شود تا گردشگران داخلی و خارجی بدانند و ببینند که ملت ما در طول یک قرن گذشته چه تحولات عظیمی را به وجود آورده‌اند.
روحانی یادآور شد: کشور ما در بخش صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیاری است، در حال حاضر 2 میلیون نفر در بخش صنایع دستی اشتغال دارند که با ایجاد زمینه‌‌ها و امکانات جدید می‌توانیم از این ظرفیت برای اشتغال و ارزآوری استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه جذب گردشگر خارجی اقدامات خوبی در دولت آغاز شده اما بخش خصوصی باید به طور جدی وارد این حوزه شود، بسیاری از هتل‌های شهرهای شیراز، اصفهان، یزد و کاشان تا پایان ماه‌های آبان و آذر توسط تورهای اروپایی رزرو شده که این امر روند رو به رشد گردشگری در کشور را نشان می‌دهد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده  در زمینه صادرات، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و انقلابی و رونق و توسعه صنایع دستی نقش تاثیرگذار و اساسی دارد.وی خاطرنشان کرد: در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند فعالانه وارد هر دو عرصه اقتصاد و فرهنگ شود.
 به گزارش فارس، روحانی یادآور شد: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم سازمان میراث فرهنگی باید به وظایف خود عمل کند.