kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی – جاکارتا و پالمبانگ



اهتزاز پرچم ایران
در دهکده بازی‌های آسیایی جاکارتا
مراسم اهتزاز پرچم کشورها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد برگزاری بازی‌های مختلف است که در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز با تشریفاتی کاملا ویژه برگزار می‌شود. در همین راستا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران راس ساعت ۹ صبح پنجشنبه به وقت محلی و با حضور مسئولین ستاد برگزاری بازی‌ها، نصرالله سجادی سرپرست کاروان، اصغر رحیمی معاون کاروان و تعدادی از ورزشکاران فدراسیون‌های حاضر در دهکده برگزار و پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در آمد. در این مراسم که به صورت برنامه‌ریزی شده و در ساعت‌هایی از پیش اعلام شده برای ۳ کشور به صورت همزمان برگزار می‌گردد پرچم ایران در کنار پرچم کشورهای ویتنام و سنگاپور به اهتزاز درآمد.
اعزام کل کاروان ورزشی در 20 گروه
مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا درحالی امروز برگزار خواهد شد که تا کنون ملی‌پوشان رشته‌های فوتبال، هندبال، سوارکاری، ووشو، تکواندو، شنا، ژیمناستیک، شمشیربازی، پاراگلایدینگ، کبدی، والیبال ساحلی، سپک تاکرا، تنیس و قایقرانی (روئینگ، آب‌های آرام و اسلالوم) وارد اندونزی شده و در شهرهای جاکارتا، حومه و پالمبانگ مستقر شده‌اند. اعضای کاروان ورزشی کشورمان در ۲۰ گروه ورزشی وارد جاکارتا و در ۱۶ گروه پروازی خارج خواهند شد.
کرانچار: الان زود است
درمورد صعود فکرکنیم
کرانچار سرمربی تیم فوتبال امید در پایان بازی برابر کره شمالی گفت: به تمام بازیکنانم به خاطر این برد تبریک می‌گویم که خیلی خوب بازی کردند. باید بگویم هنوز صد درصد به مرحله بعد صعود نکرده‌ایم و باید همین روند را ادامه بدهیم. الان زود است که درباره صعود فکر کنیم. دو بازی سخت داشتیم و باید به بعضی از بازیکنان استراحت بدهیم. میانمار تیم خوبی است اما ما هم بازیکنان جایگزین خوبی داریم. تلاش داریم که پیروز شویم و نتیجه مثبتی بگیریم. این چیزی است که به آن فکر می‌کنیم. کرانچار در پاسخ به این سؤال که به نظر شما خطرناکترین تیم این تورنمنت کدام تیم است؟ گفت: ازبکستان از جمله تیم‌هایی است که همه را سورپرایز کرده است. تیم‌های آسیایی با یکدیگر زیاد بازی کرده‌اند. عربستان، کره جنوبی و ژاپن هم دیگر تیم‌های قدرتمند آسیا هستند.
انتقاد ساعی از امکانات ضعیف میزبان
هادی ساعی که برای تماشای مسابقه هندبال ایران و قطر به محل برگزاری مسابقه آمده بود، درباره شرایط میزبانی اندونزی گفت: میزبانی اندونزی خیلی ضعیف بوده است به ویژه در حومه جاکارتا. امکانات برگزاری مسابقات و شرایط جا و غذای ورزشکاران ضعیف است و طبیعتا این مسئله به ورزشکاران ضربه می‌زند البته این امر برای ورزشکاران همه کشورها یکسان است و نمی‌توان گفت که این کمبودها در نتایج تیم‌ها تاثیر خواهد گذاشت.
باقرزاده: به کسب مدال سابر اطمینان داریم
باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی که به همراه قهرمانان این رشته به تماشای بازی هندبال ایران و قطر نشسته بود، از کسب مدال تیم اسلحه سابر ابراز اطمینان کرد و گفت: شرایط خوبی داریم. در رشته سایبر شک نکنید که مدال داریم. سطح مسابقات خیلی بالاست. کره و چین تیم‌های خیلی قدرتمندی هستند. کره قهرمان جهان و ما ششم شدیم. همیشه تیم‌های اول تا هشتم جهان به هم نزدیک هستند. همچنین تیم دختران ما خیلی خوب است و امیدواریم خوب بدرخشند. تحلیل سرمربی تیم ملی هندبال
از شکست مقابل قطر
زوران کاستارتوویچ سرمربی ایران پس از شکست مقابل تیم ملی هندبال قطر اظهار داشت: معتقدم می‌توانستیم در چند موقعیت بهتر ظاهر شویم. ما دو بخش متفاوت در این مسابقه داشتیم. در نیمه دوم بازیکنانم بهتر بودند اما در نیمه اول بازی به دلیل خطاهای تاکتیکی چند اشتباه کردیم. همین موضوع موجب شد که نتوانیم به بازی برگردیم. کاستارتوویچ افزود: در مرحله بعد احتمالا  با تیم‌های کره جنوبی، بحرین و هنگ کنگ بازی خواهیم داشت. ما باید از این سه بازی استفاده کنیم تا شانس خود را در این مسابقات از دست ندهیم. بازی‌های متفاوتی خواهیم داشت. بعد از دیدار امروز باید تیم را آماده کنیم تا بهتر شود. برای تیم من خیلی مهم است که خودشان را آماده کنند. سرمربی تیم ملی هندبال تاکید کرد: پیش از این مسابقات خواستند که قول مدال بدهم اما در تهران گفتم در دو ماه مانده به مسابقات ما شانس صعود به نیمه نهایی داریم اما هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.