kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

کوتاه اقتصادی

* مدیرعامل بانک سپه از واریز مطالبات گندم‌کاران توسط بانک سپه خبر داد. سیدکمال تقوی‌نژاد درگفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تمام مطالبات گندمکارانی که تا پیش از این گندم خود را به مراکز مربوطه تحویل داده‌اند، روز دوشنبه به حسابشان واریز شد.
*‌ برای نخستین بار در کشور و در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران و تسهیل در امور پذیرش مسافر، سیستم پذیرش مسافر و صدور کارت پرواز به صورت اینترنتی در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) نصب و به بهره‌برداری رسید.
* مجری احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، گفت: کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران چهار برابر بیشتر از استانداردهای تعریف شده سازمان حفاظت از محیط‌زیست است.
* معاون وزیر نفت گفت: همزمان با افزایش کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی این افزایش قیمت‌ها در قبض‌های این جایگاه‌ها اعمال می‌شود و در یک ماه اول این میزان بدهی‌ها تسویه می‌شود. عراقی - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران - در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی از 40 تومان به 70 تومان رسیده و بر اساس مصوبه اخیر مابه‌التفاوت قیمت کارمزد این جایگاه‌ها از 92/1/1 تاکنون در یک ماه اول تسویه می‌شود.
* سفیر برزیل در تهران با بیان اینکه پتروبراس بخش عمده فعالیت‌های خود را در صنایع نفت برزیل متمرکز کرده است، از تعطیلی دفتر این غول نفتی در تهران خبر داد و اعلام کرد: پتروبراس فعلا قصد بازگشت به صنعت نفت ایران را ندارد.
* شورای اقتصاد در جدیدترین جلسه خود که دوشنبه هفته جاری برگزار شد، مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای چهار طرح سرمایه‌ای توسط وزارت نفت را صادر کرد.طرح‌های سرمایه‌ای وزارت نفت شامل مطالعه اولیه احداث کارخانه گاز و گاز مایع 2400، مطالعات و فعالیت‌های مقدماتی طرح توسعه میدان نفتی دارخوین فاز سوم، طرح ملی دیسپچینگ نفت و گاز و طرح مطالعات راهبردی شرکت ملی نفت ایران است که در مجموع قرار است با سرمایه‌گذاری بیش از 1205 میلیارد ریال اجرا شود.