kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

اخبار ورزش جهان



  حضور ورزشکار ۸۱ ساله در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
مالزی یک ورزشکار ۸۱ ساله به نام لی هونگ فونگ را برای مسابقات بریج بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب کرده است.
مسابقات بریج امسال به بازی‌های آسیایی ‌اضافه شده‌اند. هونگ‌فونگ درباره حضور خود در بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: خیلی خیلی خوشحال هستم که در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور خواهم داشت. من مسن‌ترین ورزشکار تیم مالزی هستم، امیدوارم که بتوانم با هم‌تیمی‌هایم همراه شوم و همگی بتوانیم از بازی‌های آسیایی لذت ببریم. من بازیکنان زیادی پرورش داده‌ام.لی مربی بریج در باشگاه رویال لیگ کوالالامپور است.لی ۷۰ ساله پیرتر از جوان‌ترین ورزشکار تیم مالزی است. ایان نوریمان امری یازده ساله در مسابقات اسکیت برد بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند. پیش از این در بازی‌های مشترک‌المنافع امسال یک ورزشکار ۷۹ ساله برای اولین بار حضور پیدا کرده است. او از کشور کانادا بود و در رقابت‌های تیراندازی شرکت کرد.بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا کمتر از یک هفته دیگر آغاز می‌شود.
چالش مربیان هلندی روی نیمکت کامرون
کلارنس سیدورف و پاتریک کلایورت به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی کامرون معرفی شدند و در نشست خبری شرکت کردند.
کلارنس سیدورف و پاتریک کلایورت بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال هلند، به عنوان سرمربی تیم ملی کامرون انتخاب شدند و در نشست خبری خود نیز شرکت کردند تا به صورت رسمی هدایت این تیم آفریقایی را برعهده بگیرند. سیدورف سابقه هدایت میلان، شنزن چین و لاکرونیا اسپانیا را بر عهده داشته است ولی در تمامی این موقعیت‌ها کم‌تر از ۶ ماه دوام آورده است و کارنامه چندان موفقی نداشته است. این دو مربی هلندی جانشین هوگو بروس شدند که نتوانست کلمبیا را به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برساند و ناکامی بزرگی را برای شیرهای رام نشدنی آفریقا رقم زد.سیدورف با خوشحالی از بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی کامرون گفت: افتخار می‌کنم که فرصت هدایت این کشور فوق‌العاده به من داده شده است. کار ما از امروز شروع می‌شود و ما تلاش خواهیم کرد تا کامرون را بار دیگر به جایگاه قبلی خود بازگردانیم. پیش‌تر آری هان هلندی نیز ۶ ماه بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ هدایت تیم ملی کامرون را عهده‌دار بود و اکنون سیدورف که سابقه ۸۷ بازی ملی را در کارنامه خود با تیم ملی هلند دارد، امیدوار است عملکردی به مراتب بهتر از آریهان داشته باشد.
آسمان خراش والیبال روسیه به تیم ژاپنی پیوست
دیمیتری موزرسکی، ستاره والیبال روسیه با جدایی از باشگاه بلگوری به تیم اوزاکا ژاپن پیوست.
بنابر اعلام رئیس ‌باشگاه والیبال بلگوری روسیه، دیمیتری موزرسکی غول ۲۱۹ سانتی متری والیبال روسیه به تیم اوزاکا ژاپن پیوست.شیپولین در این باره افزود: موزارسکی با توافق دو جانبه از بلگوری جدا شد و به نظرم اتفاق عجیبی رخ نداده است که شگفت انگیز باشد. از تمام تلاش‌هایی که موزرسکی، برای باشگاه کشیده است سپاسگزاریم چرا که او برای تیم اوزاکا بازی خواهد کرد.موزرسکی ۲۹ ساله در طول دوران حرفه‌ای‌اش هیچ گاه در خارج از روسیه بازی نکرده است و در ۱۰ سال گذشته بازیکن بلگوری بوده است و با این تیم قهرمانی در لیگ روسیه، قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا و جام باشگاه‌های جهان را نیز کسب کرد.