kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

حوادث کوتاه از کشور


      
      کشف کالای احتکاری
تبریز – خبرنگار کیهان: اطلاعات سپاه عاشورا موفق به کشف 92 تن کروم روسی و ایرانی و شکر از چهار انبار شد که متعاقب آن انبارها پلمب شدند.
محتکر کروم که ماده اولیه چرم‌سازی است قصد داشت کرومهای خود را که هر کیلو آن را چهار هزار تومان خریدار کرده بود به بیش از 10هزار تومان بفروشد.
تصادف مرگبار
رشت – خبرنگار کیهان:  فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر انزلی از برخورد دو خودروی سواری پژو 405 و پژو 206 در کمربندی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مجید حسینی گفت: در این سانحه یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.
وی علت این حادثه را حرکت مخالف پژو 405 در کمربندی بندر انزلی ذکر کرد.
احتکار برنج خارجی
بناب – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بناب گفت: با تلاش عوامل نیروی انتظامی سربازان گمنام امام عصر(عج) از سه انبار در این شهرستان 255 تن برنج خارجی احتکار شده کشف و ضبط شد.
سرهنگ سهراب شفقی، افزود: این اقلام به ارزش حدود 27 میلیارد ریال در پی دریافت اخباری مبنی بر احتکار ارزاق عمومی کشف شد و در این ارتباط سه متهم دستگیر شدند.
زاهدان و علی‌آباد لرزید
زاهدان - فارس: دو زمین‌لرزه‌ای به قدرت 9/4 و 2/4 ریشتر، سیستان و بلوچستان و علی‌آباد کتول در استان گلستان را به لرزه درآورد.
زمین‌لرزه در سیستان و بلوچستان در ساعت 8 و33دقیقه دیروز و در عمق 11کیلومتری زمین رخ داد. نزدیک‌ترین مکان به کانون زمین‌لرزه شهر زاهدان با فاصله 79 کیلومتر از مرکز زلزله بود.
عبدالرحمان شهنوازی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون هیچ‌گونه خسارتی از این ‏زمین‌لرزه گزارش نشده است.‏
همچنین فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول از وقوع سه زمین‌لرزه در این شهرستان خبر داد.
حسن هدایتی اظهار کرد: بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این سه زمین‌لرزه در ساعات 3 و 30، 3 و 39 و3 و 49 دقیقه بامداد دیروز به وقوع پیوست و باعث وحشت خانواده‌ها شد.
وی تصریح کرد: بزرگی این زلزله‌ها به ترتیب 2/4، 4/3 و 8/2 در مقیاس ریشتر بود.
سوءقصد به پزشک
اصفهان – تسنیم: فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون پرونده سوءقصد به پزشک نجف‌آبادی گفت: موضوع سوءقصد به پزشکان تهران و اصفهان سریالی نیست.
سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: سوءقصد پزشکان اصفهان و تهران سریالی نیست و ارتباطی با هم ندارند. در حوزه نجف‌آباد موضوع یک اختلاف است که ضارب شناسایی و برای دستگیری وی اقدام شده و اختلاف مربوط به خود شخص نیست بلکه به شکلی به این پزشک ارتباط پیدا کرده و موضوع امنیتی نیست و سریالی هم نیست.
گفتنی است، چند روز پیش یک پزشک در شهرستان نجف‌آباد اصفهان توسط افراد نقابدار مورد سوءقصد و حمله قرار گرفت. پس از این موضوع وزیر بهداشت به دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت دستور داد تا ضمن عیادت سریعا گزارشی از سوء قصد به دو پزشک در تهران و نجف‌آباد را تهیه و برای پیگیری قضایی و برخورد با عوامل این حملات به وی ارائه دهد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ‌اشاره به آخرین وضعیت پزشک نجف‌آبادی پس از سوءقصد گفت: وضعیت عمومی وی نسبتاً خوب است.
مرگ در چاه آب
بجنورد- ایرنا: مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد گفت: دو نوجوان بجنوردی 15 ساله در احمدآباد  خراسان شمالی در چاه آب دچار خفگی شده و جان باختند.
مجید‌گریوانی گفت: چاه آب مزبور در حیاط یک منزل که کسی در آن سکونت نداشته و 12متر عمق نیز داشته قرار داشت.
وی با بیان اینکه یکی از این سه نوجوان اکنون در بیمارستان تحت درمان است اظهار داشت: انگیزه این افراد برای رفتن به چاه برای ما مشخص نیست و امید می‌رود زوایای پنهان این حادثه با به هوش آمدن نوجوان مشخص شود.
انفجار گاز
شهرضا – ایسنا: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: دو انفجار به دلیل نشت گاز شش نفر را در شهرضا اصفهان راهی بیمارستان کرد.
پیرحسین کولیوند، با ‌اشاره به اینکه این حادثه بر اثر نشت گاز رخ داد اضافه کرد: در انفجار اول ابتدا سه نفر شامل یک آقا، یک خانم و یک کودک پنج ساله و در انفجار دوم یک خانم، یک آقا و یک کودک سه ساله دچار سوختگی شدید شدند.
وی همچنین اظهار کرد: پس از اعلام حادثه به اورژانس 115 سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند که تکنیسین‌های اورژانس اقدامات درمانی اولیه را برای حادثه دیدگان انجام دادند و سپس آنها را به بیمارستان انتقال دادند.
دستگیری کودکان سارق
مشهد – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی مشهد گفت: ماموران پلیس سه کودک را در حال سرقت دستگیر کردند.
‌سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: کودکان اعتراف کردند که زن همسایه آنها را وادار به دزدی از مغازه‌ها کرده است.
وی افزود: تحقیقات در این زمینه و تلاش برای دستگیری این زن ادامه دارد.