kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

کشف چندین انبارکالای احتکاری در چند استان کشور

ماموران انتظامی با همکاری نیروهای بسیج، سپاه و نیروهای اطلاعاتی شهرهای کشور وبا حمایت قوه قضائیه باشناسایی محتکران و برخورد با آنان چندین انبار کالای احتکاری راکشف کردند.

 

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۳۷۰ تن برنج احتکار شده به ارزش ریالی ۲۲ میلیارد و ۴۳۱ میلیون‌ریال در لرستان کشف شد.
به گزارش تسنیم ، محمدرضا صفی‌خانی اظهار داشت: در پی تشدید برخورد با گران‎فروشی و احتکار، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با همکاری اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی طرح نظارتی ویژه‌ای را در سطح استان اجرایی کرده‌اند.
وی ازکشف هشت انبار برنج احتکاری به‌میزان 370 تن خبردادوعنوان کرد: ارزش ریالی محموله‌های کشف شده 22 میلیارد و 431 میلیون بوده است.
همچنین از استان چهار محال و بختیاری نیز خبر رسیده که درشهرستان فارسان این استان 105 تن برنج خارجی و شش هزار و 560 لیتر روغن احتکار شده کشف و ضبط شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان ارزش کالا‌های احتکار شده را هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.
 سرتیپ غلامزاده افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر هم گفت: با توقیف دو دستگاه‌تانکر حامل سوخت، 20 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد.
سرتیپ خلیل واعظی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان بوشهر پس از کسب اخباری مبنی بر بارگیری کالای قاچاق به وسیله دو دستگاه‌تانکر حامل سوخت از شهر گناوه و حمل آن به خارج از شهرستان، با زیر نظر قرار دادن محورهای مواصلاتی، خودروهای یاد شده را در خروجی شهرستان دشتستان شناسایی و متوقف کردند.
وی بیان کرد: در بازرسی یکی از‌تانکرهای توقیفی 800 طاقه پارچه و 120 بسته پوشاک که به صورت حرفه‌ای در جلوی مخزن سوخت خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در بررسی از محل جاسازی‌تانکر دوم نیز 373 کارتن وسایل آشپزخانه و 188 کارتن پوشاک خارجی قاچاق پیدا شد.
وی افزود: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده از هر دو دستگاه خودرو را 20 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
 وی تصریح کرد: در همین زمینه دو متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: یک انبار حاوی مواد غذایی به ارزش بیش از 40 میلیون تومان شناسایی و کشف شد.
تهوری افزود: پرونده تخلف دائر بر اعلام نشدن موجودی به متصدی انبار موصوف ، تنظیم و برای طی مراحل قانونی بعدی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
خبرگزاری صدا و سیما همچنین در گزارش دیگری به نقل از فرمانده انتظامی شهرضاآورده مأموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید «امامی» حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودروی کامیون کشنده حامل بار قاچاق که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودند مشکوک و آنها را متوقف کردند.
سرهنگ محمد حسین باباکلانی افزود: در بازرسی از این دو خودرو 108 تن عدس خارجی بدون مدارک گمرکی کشف شد.وی با‌اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این دو محموله را شش میلیارد ریال اعلام کرده‌اند گفت: 2 نفر به جرم حمل کالای قاچاق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
همچنین روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی از کشف یک انبار حاوی 2200 تن شمش آلومینیوم احتکار شده در اراک خبر داده است.
سرتیپ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این زمینه گفت: در این راستا متهمان پرونده دستگیر و پس از تشکیل پرونده و پلمب انبار، برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی استان شدند.
فرمانده انتظامی دزفول هم از شناسایی و دستگیر یک اخلالگر اقتصادی در این شهرستان خبر داد.
علی الهامی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی دزفول با همکاری ماموران نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز شهرستان موفق به شناسایی یک مجرم اقتصادی شدند که با سوءاستفاده از سامانه ثبت سفارش تلفن همراه مسافری اقدام به ثبت و ورود تعداد یک هزار و 60 گوشی کرده بود.
وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود مبنی بر ثبت تعداد یک هزار و 60 تلفن همراه اعتراف کرد.
الهامی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی به مراجع قضائی با قرار 400 میلیارد ریال روانه زندان شد.
به گزارش مهر از رشت هم خبر می‌رسد که توسط تیمهای بازرسی ۱۸۰۰ کولر گازی و اسپیلت احتکار شده در یک انبار در استان گیلان کشف و ضبط شد.
طی بازرسی تیم‌های شناسایی از این انبار تعداد ۶۰۰ کولر گازی از نوع پنجره‌ای و هزار و ۳۰۰ کولر از نوع اسپیلت که احتکار شده بود کشف و ضبط شد.
این کالاها در ادامه با همکاری نهادهای متولی، جهت فروش به متقاضیان وارد بازار مصرف شد.
در سنندج هم بیش از ۷۰۰ کارتن مواد شوینده از یک انبار در شهر سنندج کشف و ضبط شد.
مواد شوینده کشف شده از این انبار با تذکر مسئولان مربوطه و شبکه شناسایی بسیج بدون اقدام قضایی جهت استفاده عموم مردم در بازار توزیع شد.
در استان یزد هم ۱۵ انبار احتکار مواد اولیه و ضروریات زندگی در یزد کشف شد.
کالاهای موجود در این انبارها شامل 250 تن شکر، حدود ۱۰۰ تن برنج، ۴۰۰ حلقه لاستیک سبک، ۲۲ تن روغن می‌باشد.
همچنین در همکاری بسیج و مقامات قضایی استان یزد، در سایر شهرهای این استان بالغ بر هفت انبار مواد غذایی و لوازم خانگی نیز شناسایی و مواد این انبارها ضبط شده است.
به گزارش مهر، یک انبار با بیش از ۶۵ تن برنج در دهلران کشف شد.
گفتنی است طی روزهای گذشته انبارهای دیگری که در آن اقدام به احتکار شکر در این استان شده بودند شناسایی شده است.