kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

لطفا قربانی را قربانی اختلافات نکنید! (یادداشت خبرنگار)

حدود سه سال پیش پیمان قربانی به اتفاق آرا اعضای شورای شهر کرمانشاه به سمت شهردار کرمانشاه منصوب شد و در این مدت عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشت اما این بدان معنا نیست که وی عاری از هرگونه ضعفی بوده است. قربانی از زمانی که شهرداری ورشکسته کرمانشاه را عهده‌دار شد توانست در این مدت رضایتمندی جمعیت یک میلیونی کرمانشاه را فراهم کند. اختلافات برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه و دو دستگی بین آنان و ساز مخالفت تعدادی از اعضای شورا با شهردار طی 6ماه اخیر عرصه کار و تلاش برای شهردار ناممکن شده و به گفته‌ تعدادی از اعضا شهردار قصد کناره‌گیری از سمت خود دارد و برخی دیگر نیز اعلام می‌دارند که با شهردار به توافقاتی رسیده‌ایم و قرار است وی بار دیگر ابقا شود. همین امر موجب شده تا در فصل کاری اختلال در کارهای عمرانی پیش آید.
غلامرضا باقری یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه می‌گوید: اگر واقعا شهردار می‌خواهد برود به صورت محرمانه درخواست خود را به شورا بدهد تا شورا آن را بررسی کند.
باقری معتقد است حدود 6ماه است که موضوع استعفا و یا عدم کناره‌گیری، شهردار کرمانشاه را برای کار بی‌انگیزه کرده و در این راستا مردم زیان اصلی را خواهند دید و شهردار کرمانشاه هم از طرفی می‌گوید که دلیل استعفایش مربوط به برخی اعضای شورا است.
در این زمینه باید گفت که آن عضو شورا که مانع کار شهردار و عامل استعفایش شده باید معرفی شود زیرا زمانی که اعلام می‌شود شورا سد کار است این جمله شامل همه اعضای شورا می‌شود.
گفتنی است که موضع‌گیری اعضای شورای شهر کرمانشاه حکایت از یک اختلاف‌نظرهایی است که از دید مردم پنهان مانده و این اختلافات فردا در عقب‌ماندگی کارهای عمرانی و پروژه‌های کلان شهری دیده می‌شود. و ترس از آن است که دامنه این تنش‌ها مثل دور قبل به کشمکش‌های جنجالی و آخرالامر به انحلال شورا بینجامد که امید است چنین اتفاقی رخ ندهد.
پس جا دارد که اعضای محترم شورای شهر کرمانشاه که اکثرا از افراد تحصیلکرده و بعضا از مدیران دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌آیند با سعه صدر و در فضای صمیمی مشکلات شهردار را مرتفع کنند و اگر به هر عنوان قصد برکناری شهردار را دارند که حق قانونی آنها هم به شمار می‌آید فردی توانمند را در نظر بگیرند و در این مدت هم شهردار فعلی به امور خدمات شهری بپردازد تا بیش از پیش فرصت سوزی ایجاد نشود پس لطفا تا رسیدن به نتیجه معقول قربانی را قربانی اختلافات نکنید!
خبرنگار کیهان