kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

کوتاه از شهرستان ها


واکسیناسیون کودکان خوزستانی
اهواز- خبرنگارکیهان: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: به علت مشاهده فلج اطفال در کشور عراق، کودکان شهرهای آبادان، خرمشهر و غرب اهواز واکسیناسیون می‌شوند.
کریم بیت‌سیاح افزود: نوزادان و کودکان 5ساله مناطق کوی سیاحی، عین2 و محله تصفیه شکر به صورت خانه به خانه تحت واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون دارای دو مرحله و به فاصله یک ماه انجام می‌شود.
بیت سیاح علت انجام واکسیناسیون در این مناطق را تردد شهروندان این مناطق با کشور عراق و بروز یک مورد فلج شل حاد در آن کشور عنوان کرد.

برخورد با زمین‌خواران
* فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان خوزستان گفت: 15 هکتار از اراضی ملی مرتعی استان خوزستان از متخلفین بازپس گرفته شد.
سرهنگ محمد عزیزی، ارزش ریالی این تعداد از اراضی را حدود 180میلیون ریال اعلام کرد و گفت: زمین‌خواران در اردیبهشت ماه امسال قصد تصرف بیش از 184هکتار از اراضی ملی استان خوزستان را داشتند که با برخورد قاطع و به موقع کار حفاظت از زمینها انجام شد.
وی در پایان خواستار همکاری و ارائه گزارش‌های مردمی از طریق شماره تلفن 1504 یگان حفاظت درخصوص حریق در جنگلها، مراتع و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی و طبیعی شد.

تجهیز اراضی کشاورزی
شهرکرد- خبرنگارکیهان: مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: از ابتدای سال تاکنون 160هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان مجهز به آبیاری تحت فشار شدند که 70درصد پیشرفت داشته است.
واحد، بالا بردن راندمان آبیاری، جلوگیری از مصرف آب، پایین آوردن هزینه کارگری و کشت یکپارچه را از مزایای آبیاری تحت فشار برشمرد و افزود: در سه سال گذشته 6 هزار و 300هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرکرد به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

احداث مجتمع خدماتی رفاهی
ارومیه- خبرنگارکیهان: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: 14 مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای آذربایجان غربی در حال ساخت است.
مجتبی رحمانی افزود: این 14 مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای شریانی و ترانزیتی استان با نظارت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی و با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با میانگین پیشرفت فیزیکی 40درصد درحال ساخت است.
وی ادامه داد: با تکمیل و اتمام عملیات این مجتمع‌ها تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان به 28 مورد خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مجتمع خدماتی رفاهی خلیل‌زاده در محور خوی به ماکو با پیشرفت فیزیکی 70درصد که به دلیل مشکلات مالی سرمایه‌گذار افتتاح آن در سال 92 محقق نشد درحال حاضر عملیات تکمیل مجتمع مذکور درحال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در سه ماه نخست امسال افتتاح شود.

تخصیص اعتبار برای گیاهان دارویی
شهرکرد- خبرنگارکیهان: معاون طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه پنجمین همایش قرآن و سلامت در شهرکرد از تخصیص 5 درصد اعتبارات سند ملی گیاهان دارویی برای توسعه تحقیقات پزشکی و گیاهان دارویی خبر داد.
محمود خدادوست با اشاره به تشکیل کارگروهی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام سلامت در حوزه طب سنتی افزود: برنامه‌های طب سنتی براساس سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت از جمله تولید گیاهان دارویی برنامه‌ریزی شده است.

طرح ملی نجات آب
کرج- خبرنگارکیهان: مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب موسوم به داناب در این استان خبر داد.
بهزاد پارسا اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ صحیح حفظ و حراست از منابع آبی اجرا شد.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از 10هزار دانش‌آموز در پایه اول متوسطه با مشکلات مربوط به منابع آب آشنا شدند.