kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
استاندار همدان:

مشکلات اقتصادی با شعار و تبلیغات حل نمی‌شود

استاندار همدان گفت: با شعار و تبلیغات مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان حل نمی‌شود.
همدان- خبرنگار کیهان:

محمد ناصر نیکبخت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، افزود: ایجاد اشتغال، خط قرمز فعالیت‌ها در استان است و مهم‌ترین رسالت ما حل مشکلات بیکاری جوانان است که از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: این گونه مشکلات، با شعار و تبلیغات حل شدنی نیست بلکه ستاد برنامه‌ریزی استان باید راهکارهای عملی ارائه دهد که یکی از آنها فعال کردن تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل شده است.
وی خاطرنشان ساخت: قرار شده تا فرمانداران مشکل واحدهای تولیدی دارای زیر یک میلیارد بدهی معوقه را حل کرده و دوباره آنها را راه‌اندازی کنند که تعداد این واحدها در هر شهرستان بین 15 تا 20 مورد است و حل و فصل آنها به زمان زیادی نیاز ندارد و باید هر چه زودتر اقدام شود.
نیکبخت با اشاره به تلاش مدیریت ارشد استان برای جذب سرمایه‌گذار اظهار داشت: برخی مدیران استان در این راستا با ما همکاری نمی‌کنند و قول مجوز به سرمایه‌گذار طی 24 ساعت را زیر سؤال برده و این فرآیند به جای 24 ساعت، تبدیل به 240 روز می‌شود!
وی تاکید کرد: لازم است تا مدیران و مسئولان دستگاه‌های ذیربط در ارائه پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاران سرعت عمل بالایی داشته باشند و از سرگردانی آنها در ادارات جلوگیری کنند.