kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

50درصد مرحله اول زائر شهر آستان قدس به بهره‌برداری رسید

عملیات اجرایی احداث زائر شهر آستان قدس در سه مرحله در حال احداث است که 50 درصد مرحله اول به بهره‌برداری رسید و به طور رایگان در اختیار زائرین حضرت رضا (ع) قرار گرفته است.
ساری- خبرنگار کیهان:

محمد اسماعیل امامزاده مسئول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی استان مازندران گفت: حدود 350 سال قبل زمینی در طرق حدود 12 کیلومتری حرم وقف حضرت امام رضا (ع) قرار گرفت که متولی جدید به زائر شهر اختصاص داد.
امامزاده افزود: فاز اول حدود 38 بلوک و هر بلوک گنجایش125 تخت را داراست که اکنون 50 درصد آن به طور رایگان در اختیار زائران محروم و بی‌بضاعت گذارده می‌شود.
وی در ادامه گفت: عملیات اجرایی فاز دوم و سوم زائر شهر هر یک با 38 بلوک و هر بلوک 125 نفر در دست احداث است که فاز دوم برای خانواده‌های برخوردار و متوسط است که نیم‌ بها از آنها دریافت می‌شود و فاز سوم از عموم پذیرش می‌کند که تعرفه‌اش نصف هتل‌های مشهد پیش‌بینی شده است.
مسئول نمایندگی استان قدس در مازندران در ادامه گفت: محل دیگری ما بین طرق و حرم با ظرفیت پذیرش 6 هزار نفر زائر در واحد زمانی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی برای زائرین در حال احداث است که قرار است به صورت رایگان در اختیار دلدادگان ثامن‌الحجج قرار گیرد.