kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
وزیر دفاع:

صنایع دفاعی ایران متناسب با نیاز کشور است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز صنایع دفاعی کشور در همه زمینه‌ها از جمله هوایی، زمینی، دریایی، موشک و پهپاد قابل رقابت با دیگر صنایع مرتبط جهانی و متناسب با نیاز دفاعی کشور است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی در نشست هماهنگی با مدیران استان لرستان در استانداری افزود: تولیدات صنایع دفاعی کشور منجر به تامین امنیت مردم شده است.
وی اظهار داشت: دشمن فکر می‌کند تحریم موجب آسیب به کشور می‌شود لذا باید با همدلی و وحدت، این برنامه بلندمدت آنان را خنثی کنیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وارد کردن آسیب جدی به ایران، تحریم، تجزیه کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی را از اهداف بلندمدت دشمن دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردم و هوشیاری مسئولان، این دسیسه را خنثی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته موفق شدیم بخش بزرگی از توطئه‌های دشمن در حمایت از تروریست‌ها و تلاش برای تجزیه کشور را خنثی کنیم و در شرایط کنونی نیز اقدام آنان در رابطه با فشار اقتصادی را شکست خواهیم داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح لازمه توسعه و پیشرفت کشور را حضور مردم و مسئولان و تبعیت از مقام معظم رهبری دانست و گفت: دشمنان بدانند نقش به ظاهر دلسوزی آنان در ایران نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.
امیر حاتمی افزود: بنا نیست فرد یا افرادی خارج از کشور به توسعه کمک کنند چرا که این مهم با تکیه بر توان داخلی و شناسایی برنامه‌های دشمن محقق می‌شود.
امیر حاتمی درخصوص طرح کشت و صنعت دورود و اجرایی نشدن آن نیز اظهار داشت: پیشرفت نکردن اجرای یک طرح در لرستان پس از 10 سال موجب تاسف است که باید در این سفر مشکل آب طرح تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت‌های مطلوبی دارد، افزود: باید در آینده نزدیک مجموعه 2 هزار هکتاری کشت و صنعت دورود ایجاد شود چراکه راه‌اندازی این مجموعه علاوه‌بر تامین نیازها، 500 تا 600فرصت شغلی فراهم می‌کند.
وزیر دفاع درخصوص آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک نیز گفت: یگان‌های نیروهای مسلح بخشی از قلعه را تخلیه کرده‌اند و بخشی هم نیازمند یک سری آماده‌سازی است تا مکانی جدید فراهم شود که در نهایت سال 98 اتمام خواهد یافت.