kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
سردار شریف:

راهبرد گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس تغییر خاصی نکرده است

سخنگوی سپاه گفت: اگر رویارویی با شناورهای آمریکایی کمتر شده به این علت است که آنها حساب کار دستشان آمده وگرنه در رفتار، گشت‌ها و کنترل‌های نیروی دریایی سپاه تغییر خاصی صورت نگرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الکوثر، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته که عملیات گشت و بازرسی و کنترل شناورهای بیگانه در منطقه خلیج‌فارس در دستور کار نیروی دریایی سپاه بوده، مکررا اتفاق افتاده که شناورهای ما با شناورهای عبوری از تنگه هرمز و خلیج‌فارس گفت‌وگوهایی داشتند و بعضا تذکراتی برای عدم ورود به آب‌های سرزمینی ما دریافت کردند.
وی افزود: این رویارویی با شناورهای آمریکایی هم بارها و بارها اتفاق افتاده که آخرین مورد آن که در واقع منجر به دستگیری تفنگداران آمریکایی شد و نهایتا با عذرخواهی آنها رها شدند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: از آن به بعد ما شاهد رفتار قانونمندتری توسط آمریکایی‌ها در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز بودیم، بنابراین اگر این رویارویی کمتر شده به این علت است که آنها حساب کار دستشان آمده وگرنه در رفتار، گشت‌ها و کنترل‌های نیروی دریایی سپاه تغییر خاصی صورت نگرفته است.