kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
مذاکره 4 ساعته تاج و کی روش در روسیه

فرصت 10 روزه به پایان رسید اما و اگرها در تمدید قرارداد کی روش

در شرایطی که برخی از رسانه‌های مصری مدعی شده‌اند که کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور می‌شود، مهدی تاج در روسیه آخرین مذاکرات را با سرمربی تیم ملی ایران برای تمدید قرار داشته است.


سرویس ورزشی-

با اتمام بازی‌های ایران در جام جهانی، کارلوس کی‌روش به همراه کاروان تیم ملی به ایران بازگشت و بلافاصله قبل از رفتن به مرخصی بعد از جام جهانی، مذاکراتش را با فدراسیون فوتبال بر سر تمدید قرارداد آغاز کرد اما برای تحقق این موضوع، ابتدا خواسته‌هایش را با فدراسیون فوتبال در میان گذاشت.
او در آخرین روز خروجش از ایران خواسته‌هایش را که همانند چند سال گذشته عبارتند از هماهنگ کردن اردوها و بازی‌های تدارکاتی در فاصله ۶ ماه تا جام جهانی، حل مشکل سربازی بازیکنان و... را در میان گذاشت و خاطرنشان کرد که در هفت سال گذشته بارها اردوها و بازی‌های تدارکاتی او برای آماده‌سازی تیم ملی به دلایل مختلفی لغو شده است و این همان موضوعی است که دیگر نمی‌خواهد شاهد آن باشد.
سرمربی پرتغالی با تاکید روی خواسته‌های خود در جلسه با مدیران فدراسیون فوتبال، چهاردهم تیر تهران را ترک کرد و ۱۰ روز به مدیران فدراسیون فوتبال فرصت داد تا به خواسته‌هایش فکر کنند و تضمین لازم را برای تحقق آنها بدهند.
مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال با استناد به همین جلسات، حضور کی‌روش در ایران را قطعی دانست و حتی به اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم گفته که او در تیم ملی می‌ماند و در جام ملت‌ها ایران را برای رسیدن به قهرمانی هدایت می‌کند اما با وجود سر آمدن ضرب الاجل ۱۰ روزه کی‌روش هنوز اتفاق مثبتی در این باره رخ نداده است.
مصر مشتری کی روش است
در این میان روز گذشته خبر غافلگیر‌کننده‌ای از مصر مخابره شد. دیروز سایت الفجر مصر خبر داد که فدراسیون فوتبال مصر در آستانه اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی مصر قرار دارد. ابو ریده، رئیس‌فدراسیون مصر تماس‌های خوبی را با کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران داشته است تا هدایت فراعنه را در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقای 2019 برعهده بگیرد.
بنا بر ادعای این سایت کی روش برای هدایت مصر موافقیت اولیه‌اش را اعلام کرده است و قصد ترک تیم ملی ایران را دارد. اما او فرصتی را از فدراسیون مصر خواسته تا کارش را با فدراسیون ایران به صورت دوستانه به پایان ببرد.
کی روش بیشترین شانس را برای هدایت مصر دارد چون مذاکرات با رنار، سرمربی مراکش به خاطر مبلغ بالای فسخ قراردادش شکست خورد و امکان کسب رضایت دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی با رسیدن او به فینال غیرممکن است.
ادامه مذاکرات در روسیه
پس از انتشار این خبر، سایت فدراسیون فوتبال مدعی شد مهدی تاج که به دعوت اینفانتینو رئیس‌فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) برای تماشای دیدار فینال جام جهانی به روسیه سفر کرده است، یکشنبه شب و پس از دیدار تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی نشستی را با کارلوس کی‌روش برگزار کرد.
در این جلسه که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، رئیس‌فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره روند آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بحث و تبادل نظر کردند.
در همین رابطه مهدی تاج روز پنجشنبه هفته گذشته درباره برنامه‌ریزی‌های آتی تیم ملی جهت حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیا و همچنین موضوع بازیکنان سرباز تیم ملی، نشستی را با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده بود.
انتقاد از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی
اظهار نظرات صورت گرفته از سوی مدیران ورزش و فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که آنها موافق تمدید قرارداد کی روش هستند اما در میان مدیران سابق فوتبال هستند افرادی که می‌گویند قرارداد کی روش تمدید نشود. امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس و یکی از مدیران پیشین فدراسیون فوتبال یکی از این افراد است. عابدینی دیروز در مصاحبه‌ای اظهار داشت: کفاشیان هشت سال در فدراسیون فوتبال بود و یکی از گله‌مندی‌های او از فوتبال همین تحمل کی‌روش بود. این را به واقع می‌گویم. در جلسات متعدد از او شنیدم که معتقد بود کی‌روش به دنبال ایجاد تنش است. تاج هم در یک جلسه خاص که برخی اصحاب رسانه در آن حضور داشتند ادعا کرد که باید کی‌روش را تا پایان جام جهانی تحمل کنیم، چون بهانه‌های کی‌روش تمام شدنی نیست و هر روز یک بهانه جدید می‌گیرد. ما نباید بگویم کی‌روش را به لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. من از نظر نظام مدیریتی در فوتبال صحبت می‌کنم. این وضعیت که هر روز کی‌روش نظام مدیریت ما را به چالش می‌کشد، فوتبال ما را دچار مشکل کرده و بهتر است یک تصمیم قاطع در مورد او گرفته شود.
کی روش مقصر نیست
عابدینی به عنوان یکی از مدیران باسابقه فوتبال معتقد است که کی روش نظام مدیریتی ما را به چالش کشیده، در صورتی که اصل ماجرا چیز دیگری است. بارها در همین روزنامه کیهان خدمت مخاطبان عزیز عرض کرده‌ایم تحلیل غلط و آدرس‌اشتباهی است که اگر فکر کنیم کی‌روش ذاتا سرکش و مغرور و از زیربار مسئولیت دررو است.
کی‌روش معلول است، چرایی و چگونگی عملکرد او را باید در اصل مهمی به اسم «مدیریت» پیدا کرد. اگر او درست مدیریت شود، در چارچوب وظایف خود عمل می‌کند و بهترین خدمات را هم به ورزش ما ارائه می‌دهد، و اگر با مدیریتی منفعل و واداده و مرعوب و... طرف باشد، راه سرکشی و قلدری و طلبکاری در پیش می‌گیرد.