kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور

     انهدام باند سرقت
ساری- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند چهار نفره سارقان 60 فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان «رامسر» خبر داد.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: متهم اصلی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت اموال داخل خودروها در این شهرستان با همراهی سه نفر از همدستانش در قالب یک باند سرقت اعتراف کرد.
نزاع خونین
قائن- خبرنگار کیهان: نزاع دسته جمعی تعدادی از جوانان در شهر قاین منجر به قتل شد .
در این نزاع گروهی که بر سر اختلافات ساده و بحث و جدل بین تعدادی ازجوانان انجام  شد پس از درگیری و تعقیب و گریز در نهایت منجر به قتل جوانی 16 ساله بوسیله چاقو شد.
در این درگیری همچنین تعدادی مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
عامل اصلی درگیری و قتل توسط پلیس بازداشت شد.
تصادف مرگبار
تبریز- خبرنگار کیهان: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد:  در اثر وقوع حادثه زنجیره‌ای رانندگی در آزادراه تبریز- زنجان، راننده خودور پژو پارس در آتش سوخت.
وحید شادی‌نیا با بیان اینکه چهار نفر در این حادثه زخمی شدند، افزود: این افراد به بیمارستان برکت شهر میانه اعزام شدند و حال آنان رضایت‌بخش است.
وی گفت: در این حادثه دردناک راننده پژو پارس داخل خودرو در آتش جان باخت.
مجازات مجرم فراری
مشهد- ایرنا: دادستان کاشمر گفت: مجرمی که سال 1385 در پی شرب خمر در مجلس عروسی و نزاع جمعی منجر به قتل جوان 17 ساله‌ای، مشارکت داشته و تاکنون فراری بود پس از 12 سال در این شهر دستگیر و مجازات شد.
غلامرضا طالعی افزود: این فرد پنج روز پیش برای پیگیری پرونده‌ای به دادگستری کاشمر مراجعه کرده بود که شناسایی و در همان محل بازداشت شد.
وی ادامه داد: این فرد به موجب حکم سال 1386 شعبه 101 جزایی دادگستری کاشمر، به جرم شرب خمر منتهی به نزاع جمعی در مراسم عروسی منجر به قتل سال 1385 محکوم به تحمل شلاق شده بود که حکم پس از دستگیری متهم در میدان نیازمند کاشمر و در ملاعام اجرا شد.
 ورود خودرو به سوپر مارکت
بندرعباس- ایرنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اثر ورود یک دستگاه خودروی حامل سیلندر گاز خانگی به داخل یک سوپرمارکت در جاده میناب به جاسک (واقع در دو راهی جوشکی) و آوار شدن آن، دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.
دکتر فاطمه نوروزیان افزود: دو نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان میناب بستری شدند و دو نفر از مجرومان که حال آنها وخیم‌تر بوده است برای مداوای بیشتر به بیمارستان بندرعباس اعزام شدند.وی بیان داشت: فوتی‌های این حادثه یک دختر 11 ساله و یک مرد 40 ساله هستند.
تلفات مرغ بر اثر گرما
بجنورد- ایرنا: سرپرست شبکه دامپزشکی مانه و سملقان خراسان شمالی اعلام کرد: قطع برق و شدت گرما سبب تلف شدن 28 هزار قطعه مرغ در یکی از مرغداری‌های این شهرستان شد.
احمد برات‌پور اظهار داشت: در پی قطع برق و شدت گرما، دستگاه‌های تهویه این مرغداری از کار افتاد و به علت نشر بو و گازهای تولیدی ناشی از فعالیت مرغداری 28 هزار قطعه مرغ دچار خفگی شدند.
وی با بیان اینکه تلفات مرغ‌ها در مدت زمان کوتاه تا روشن شدن برق اضطراری رخ داده است، گفت: در این حادثه تنها هشت هزار قطعه مرغ زنده ماندند.
آتش در جنگل
گرگان- ایرنا: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از وقوع آتش‌سوزی در برخی از مناطق جنگلی شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان خبر داد.
ابوطالب قزلسفلو گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه حسینا شهرستان مینودشت با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار شد.
وی مساحت آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حسینا را حدود 40 هکتار اعلام کرد و گفت: پوشش گیاهی این منطقه عمدتا از انواع سیاه تلو، سوزنی برگ و پهن برگ است.
قربانی قمار فوتبالی
همدان- ایرنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: دو همدانی با حضور در سایت قمار و شرط‌بندی، یک میلیارد و 300 میلیون ریال از دارایی خود را باختند.
سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد افزود: یکی از شاکیان پرونده شرط‌بندی، 800 میلیون ریال از دارایی خود را از دست داد. وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته یک صراف اقدام به راه‌اندازی سایت قمار کرد و پس از واریز شدن وجوه به حساب وی، متواری شد.
رئیس فتا همدان بیان کرد: همچنین شهروند دیگری 500 میلیون ریال از دارایی خود را در این سایت شرط‌بندی از دست داد.
سرهنگ سرخوش‌نهاد تاکید کرد: با توجه به جعلی و غیرقانونی بودن این سایت‌ها هیچگونه اطمینانی از بازگشت وجوه واریزی به حساب‌های اعلام شده نیست.
کلاهبرداری در قالب رمالی
ایلام- ایسنا: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اعضای باند سه نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
سرتیپ «نورعلی یاری» اظهار کرد: در پی شکایت زنی مبنی بر کلاهبرداری 750 میلیون ریالی یک رمال از وی در شبکه‌های اجتماعی‌، کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در دو استان مرکزی کشور شناسایی و دستگیر کردند.
وی در ادامه یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری به مبلغ بیش از پنج میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کردند.