kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

ورزش بار دیگر کام مردم را شـاد کرد(نکته ورزشی)

در گرما گرم برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی و در حالی‌که همه نگاه‌ها و توجهات به هنرنمایی ستارگان فوتبال جهان و برخورد تیم‌های مدعی در این رقابت‌ها گرم بود خبر آمد که نوجوانان‌کشتی ایران در مسابقات جهانی خوش در خشیده و با درو کردن مدال‌های رنگارنگ در هر دو رشته آزاد و فرنگی بر سکوی اول جهان قرار گرفته‌اند.
  سرویس ورزشی-

شیربچگان آزاد کار ۳مدال طلا و یک نقره و سه برنز بر گردن آویخته و فرنگی‌کاران نوجوان با تصاحب ۲ طلا و ۲نقره و ۲ برنز به کار خود در این رقابت‌ها که به میزبانی کرواسی برگزار می‌شد پایان دادند. این سومین بار است که نوجوانان ما بر سکوی اولی جهان قرار می‌گیرند و آخرین بار ۲۲ سال پیش بود که در همین تهران کشتی گیران نوجوان قهرمان جهان شدند.
 قهرمانی و موفقیت اخیر کشتی از چند جهت کام دوستداران ورزش ایران را شاد کرد. اول از جهت نفس و صرف این قهرمانی و پیروزی که در هرحال باعث سرور و شادی است. دوم اینکه این موفقیت در حالی به دست می‌آید که کشتی ایران به خاطر وجود نحس و شوم رژیم ‌اشغالگر قدس که اخیراًَ تحرکات و فعالیت هائی را در مجامع بین‌المللی کشتی به ویژه اتحادیه جهانی علیه کشتی ایران آغاز کرده بود زیر فشار قرار داشت وحتی کار به استعفای رسول خادم کشیده شد و... دیگر آنکه این قهرمانی بعد از بیست و دوسال برای کشتی ایران تکرار شد و بالاخره اینکه این قهرمانی خارج از خانه ودر حالی که کشور ما میزبان نبود اتفاق افتاد و کشتی‌گیران نوجوان ما در خارج از خانه بالاتر از حریفان و مدعیانی چون روسیه و آمریکا و دیگران قرار گرفتندو...
بدین ترتیب پس از درخشش فوتبالیست‌ها در مسابقات جام جهانی، ورزش بار دیگر کام وخاطر ورزش‌دوستان و همه کسانی را که ایرانی هستند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند، شیرین و شاد کرد. و این یکی از کارکردهای مهم ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی و سروکار مردمی است.
 هرچقدر این موفقیت‌ها و این تاثیرگذاری‌های مثبت ورزش در عرصه اجتماع و درباره مردم و روحیات آنان بیشتر اتفاق بیفتد معلوم می‌شود که ورزش دارد کارش را درست انجام می‌دهد و...
 تمام حرف و بحث دلسوزان ورزش هم خطاب به مسئولان و مدیران و تصمیم گیران ورزش هم همین است و جز این نیست.کاری بکنید وطوری امور را راهبری و اداره کنید که تاثیرات مثبت و سازنده ورزش و منافع نهفته در آن نصیب مردم و جامعه و جوانان بشود. اجازه  ندهید در ورزش کسانی (ناکسانی) که جز به منفعت خویش نمی‌اندیشند و از چیزهایی مثل شرف و وجدان اصلا بوئی نبرده‌اند و از ایرانی بودن فقط شناسنامه آن را دارند و به ایران و ایرانی به مثابه طعمه‌ای می‌نگرند که برای آباد کردن آخور خود باید تا می‌توانند آنها را دوشید دور و بر ورزش آفتابی شوند.
کسانی که متاسفانه در عرصه‌های دیگر به ویژه سیاسی- اقتصادی نفوذ و رخنه کرده و با راه انداختن بساط سوءاستفاده و رانت خواری و... خواسته و نا خواسته به مثابه عقبه دشمنان و بدخواهان این ملک و ملت عمل کرده و زندگی ومعیشت مردم نجیب و مظلوم ایران را هدف قرار داده اندو...
بدون هیچ شک و تردیدی این جماعت نابکار ورزش را با این همه توجه و جذابیت و تاثیرها و کارکردهای مهمی که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دارد به حال خود رها نمی‌کنند و برای جذب منافع نامشروع به آن چشم طمع دارند. وجود چنین جریانات ناپاک ومزاحم از یکسو و وادادگی و مرعوب شدن و بدتر از همه همراهی مدیران و مسئولان ورزش با آنها از سوی دیگر بزرگترین خطری است که ورزش ما را تهدید می‌کند و میتواند در کند کردن حرکت روبه جلوی آن بیشترین تاثیر را داشته باشد.
 خوشبختانه همانطور که بارها به سهم خود نوشته‌ایم ورزش ایران از چنان ظرفیتی از حیث مادی و انسانی برخوردار است که در صورت مدیریت دلسوزانه می‌تواند بسیاری از ناداشته‌ها و کمبودها (و به قول آقای رسول خادم) محدودیت‌ها را جبران کند و برای ایران عزیز افتخار خلق کند.
نمایش تیم ملی فوتبال در روسیه و قهرمانان نوجوانان کشتی‌گیر در کرواسی تازه‌ترین نمونه و دلیلی است که شعاری بودن این حرف را نفی می‌کند. بر این اساس نتیجه این می‌شود که کسانی که ردای مسئولیت در ورزش به تن کرده برای پیشرفت ورزش باید بیش از پیش دلسوزی و تدبیر را‌ سرلوحه عملکرد و برنامه‌های خود قرار دهند و دست در دست یکدیگر در راه هدف مشترک ملی تلاش کنند.
اگر چنین حالتی در ورزش ما حاکم باشد آنوقت دیگر مسئولان ورزش با روی باز و شاخه گل به استقبال نوجوانان آزاد کار می‌روند و برای انجام این کار بدیهی و طبیعی منتظر تذکرات و سرزنش رسانه‌ها و کارشناسان نمی‌شوند و آنوقت رسول خادم وقتی می‌خواهد از همه کسانی که در موفقیت کشتی نوجوانان نقش داشته‌اند با طیب خاطر از مسئولان ارشد ورزش هم اسم می‌برد و از «بی‌مهری‌های داخلی» حرفی به میان نمی‌آورد و...