kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
ضرغامی در جمع فرماندهان انتظامی تهران بزرگ:

عده ای به دنبال جابجایی مفهوم منکر و معروف هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز ناجا نسبت به بقیه نیروهای مسلح در وضعیت جدی‌تری قرار گرفته و وارد یک جنگ بالفعل شده است.

سیدعزت‌الله ضرغامی در جلسه نهضت روشنگری ناجا در جمع فرماندهان و روسای انتظامی تهران بزرگ گفت: امروز ناجا در خط مقدم مقابله با دشمن هم در فضای سخت و هم در فضای نرم است و کار نیروی انتظامی با توجه به گسترش فضای مجازی بسیار سخت و پیچیده است که با برنامه‌ریزی درست، می‌توانیم از شرایط موجود استفاده و بهره ببریم در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داد.
ضرغامی بیان داشت: امروز ناجا نسبت به بقیه نیروهای مسلح در وضعیت جدی‌تری قرار گرفته است و در واقع ناجا وارد یک جنگ بالفعل شده که این جنگ را دشمن بدون شلیک یک گلوله با عملیات روانی مدیریت می‌کند. بدون مبالغه، کارکنان نیروی انتظامی با فداکاری، ماموریت‌های گسترده و متنوعی را انجام می‌دهند که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد و در خط مقدم میدان جنگ با دشمنان انقلاب هستند.وی ادامه داد: همه ما باید مراقبت کنیم که غذای روح ما پاک و طاهر باشد، به همین خاطر تمام مراجع خواندن کتب ضاله را حرام می‌دانند اما به اعتقاد بنده امروز احکام کتب ضاله عوض شده است و معتقدم که علاوه‌بر حوزه اعتقادی و باورهای دینی، ما باید دقت کنیم و بدانیم که آگاهی‌های سیاسی و دانش سیاسی را از چه کسی می‌گیریم؛ بدون شک علت انحراف بسیاری از افراد، به علت منابع خبری منحرف است.
رئیس‌اسبق صدا و سیما با بیان اینکه تبلیغات و اقدامات رسانه‌ای در مورد عملکرد پلیس به مراتب کمتر و پایین‌تر از واقعیات موجود است، گفت: مظلومیت ماموران ناجا از مرزهای کشور تا کف خیابان شهرها باعث برکت کار آنان شده است.
ضرغامی با بیان اینکه ماموریت‌های ناجا باید با هوشمندی و توجه به افکار عمومی و عملیات روانی دشمن انجام گیرد، افزود: عده‌ای به دنبال جابجایی مفهوم منکر و معروف هستند که پرسنل پلیس باید مراقب این عملیات روانی دشمن باشند و ماموریت‌های اجتماعی خود را با هوشمندی و توجه به افکار عمومی و عملیات روانی دشمن انجام دهند و باید مراقبت کنند که بهانه به دست دشمن ندهند. اقدامات رسانه‌ای ناجا نیز باید بر اساس اولویت‌ها و انتظارات عمومی صورت گیرد.