kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
امام جمعه قم:

با تصویب FATF بانک‌های کشور به عوامل اجرایی تحریم‌های آمریکا تبدیل می‌شوند

امام جمعه قم با انتقاد از کسانی که برای توجیه فواید ‌FATF آسمان، ریسمان می‌بافند، گفت: این قرارداد مالی مخالفین نظام سلطه را از چرخه مالی- بانکی حذف وتروریست‌ها را تأمین مالی می‌کند.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: اهدف ‌FATF کاملا صریح و روشن است زیرا براساس آن هر فرد یا گروهی که در دنیا در برابر سلطه‌طلبی آمریکا و متحدانش بایستد، تروریست محسوب و از چرخه بانکی جهان حذف و در مقابل، همه گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، تأمین مالی و تغذیه و تقویت می‌شوند.
وی اظهار داشت: بر این اساس حزب‌الله لبنان از چرخه بانکی باید حذف شود و در مقابل سازمان متوحش و آدمکش رجوی تأمین مالی می‌شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بدتر آنکه با تصویب و اجرای آن آمریکا اولا تمام اطلاعات بانکی کشورمان را در اختیار می‌گیرد و در ثانی بانک‌های کشورمان به عوامل اجرایی تحریم‌های آمریکا تبدیل می‌شوند.
وی بیان داشت: در آن صورت وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و تمام نهادهایی که مورد غضب آمریکا قرار دارند، از داشتن حساب و خدمات بانکی کشور باید حذف شوند! خطیب جمعه قم افزود: توقع ملت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که قاطعانه این لوایح استعماری را از پروسه بررسی حذف کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه مقاومت در برابر سلطه‌طلبان هزینه‌زا است، اظهار داشت: البته برخی گزینه سازش را برای برداشتن هزینه‌های مقاومت پیشنهاد می‌کنند اما نگاهی به وضعیت کشورهایی که مسیر سازش را در پیش گرفته‌اند، به خوبی نشان می‌دهد. بسیار بیشتر از گزینه مقاومت هزینه پرداخت می‌کنند همانند عربستان و کشورهای دیگر منطقه و در عین حال در چشم جهانیان به شدت حقیر و ذلیل هستند. وی افزود: سران استکبار با وقاحت عنوان گاو شیرده به سازشکاران می‌دهند و هیچ ابایی از تحقیر آنها ندارند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به واکنش جهانیان به مردم سوریه، فلسطین، ایران و یمن که مسیر مقاومت را انتخاب کرده‌اند، گفت: با این حال نگاه مردم جهان به نظام و مردم کشورهایی چون عربستان و متحدان منطقه‌اش بسیار حقیرانه است.
امام جمعه قم با اشاره به واکنش گروه‌های سیاسی در برابر پیشنهاد سازش با آمریکا بدون هیچ پیش‌شرطی، اظهار داشت: این نشانه روشن شدن اذهان در مورد جنایتکاری و عهدشکنی آمریکا است و حکایت از رشد و تعالی سیاسی مردم و گروه‌های سیاسی کشور دارد.