kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

لوازم شخصی امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو به نمایش در می‌آید(اخبار ادبی و هنری)

با راه‌اندازی بخش ویژه انقلاب اسلامی در موزه انقلاب و دفاع مقدس، هواپیمایی که امام خمینی(ره) را از فرانسه به تهران بازگرداند و همچنین لوازم شخصی حضرت امام در سکونتگاه ایشان در نوفل لوشاتو به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار کیهان، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشستی خبری گفت: به مناسبت فصل تابستان، شیفت شب این موزه راه‌اندازی شده که 100 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس به روایت حوادث آن دوران می‌پردازند. یکی از اهداف بخش شبانه موزه، توجه به نیاز گردشگران خارجی است و وقایع دفاع مقدس برای آنها نیز بازگو خواهد شد. برای این منظور، ستاد گردشگری انقلاب و دفاع مقدس تشکیل شده است. همچنین به زودی مجموعه آب نمایش ما که از مدرن‌ترین مجموعه‌ها است و به پخش تصاویر مربوط به جنگ روی پرده آبی می‌پردازد، آغاز به کار خواهد کرد.
وی درباره افتتاح پنج بخش جدید در این موزه گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش‌های مقاومت، انقلاب اسلامی، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش رزمندگان تهرانی در دفاع مقدس و کودک و نوجوان در این موزه راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس افزود: در بخش کودک و نوجوان، فضایی فراهم خواهد شد که فرزندان ما در قالب بازی و سرگرمی با زیبایی‌های دفاع مقدس آشنا شوند. همچنین نقش ایران در نجات جهان اسلام از شر گروه‌های تروریستی بسیار ممتاز است که در بخشی به تبیین این افتخارات خواهیم پراخت.
جعفری درباره یکی دیگر از برنامه‌های موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: در تلاش هستیم تا برخی از‌ اشیای موزه‌ای مربوط به انقلاب اسلامی که خارج از کشور است را به ایران برگردانیم. به طور مثال، در پی بازگرداندن هواپیمایی که سال 57 امام خمینی(ره) را از فرانسه به تهران آورد هستیم تا در این موزه به نمایش درآوریم. گروهی نیز به فرانسه اعزام خواهند شد تا لوازم شخصی حضرت امام در سکونت‌گاه ایشان در نوفل لوشاتو را جمع‌آوری و در این موزه نمایش دهیم.
وی در ادامه گفت: مقدمات راه‌اندازی اتحادیه موزه‌های مقاومت جهان اسلام را فراهم کرده‌ایم.
مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس ، درباره راه‌اندازی خانه موزه مجازی شهدا اظهار کرد: در این طرح، هر شهید یک خانه در فضای مجازی خواهد داشت که تمامی اطلاعات ، تصاویر، خاطرات و حتی‌اشیای مربوط به آنها به نمایش در خواهد آمد.