kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

آغاز حركتی رسانه اي براي حفظ سراسري قرآن(اخبار ادبی و هنری)

طرح بزرگ قرآن كتاب زندگي «بشارت1452 «در شبكه راديويي قرآن با محور جزء سي‌ام قرآن كريم آغاز شد.

محمود ذكاوت قائم‌مقام شبكه راديويي قرآن دراين باره گفت: طرح قرآن كتاب زندگي امسال با عنوان طرح «بشارت 1452» پيش‌بيني شده است. اين طرح قرآني با محورجزء سي‌ام قرآن كريم است.
وي ادامه داد: جزء سي‌ام قرآن بر اساس مصوبه شوراي توسعه فرهنگ قرآني امسال در دستور كار مراكز فرهنگ قرآني قرار گرفته است. همه مراكز و نهاد‌هاي قرآني از جمله رسانه ملي بايد موضوع حفظ جزء سي‌ام را محور كار خود قرار بدهند و در دستور كار آنها باشد و امسال براساس اين مصوبه طرح تابستاني خود را پيش‌بيني كرده‌ايم.
وي تصريح كرد: به دليل بازي‌هاي جام جهاني و بحث گردشگري، ما 16سوره قرآن در جزء 30 را براي طرح تابستاني در نظر گرفته‌ايم.
ذكاوت عنوان كرد: حفظ قرآن، مفاهيم، نكات تفسيري جزء سي‌ام در اين برنامه لحاظ شده است. اين طرح قرآني هر روز از ساعت 17 تا 18:30 و روز‌هاي پنجشنبه از ساعت 18 تا 19:30 در بقاع متبركه برگزار مي‌شود.
هفت شبكه تلويزيوني براي انعكاس اين طرح قرآني اعلام آمادگي كرده‌اند و شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي استان‌ها نيز ساعتي از روز را به اين طرح اختصاص داده‌اند.
محور طرح «بشارت 1452» حفظ جزء سي‌ام قرآن كريم است كه در سه فصل تابستان از سوره ناس تا سوره زلزال، پاييز از سوره بينه تا سوره طارق و زمستان از سوره بروج تا سوره نبأ به آن پرداخته مي‌شود.