kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
رئیس کل دادگستری لرستان:

سازمان بازرسی لرستان جلوی رانت و فساد را گرفته است




خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: سازمان بازرسی لرستان جلوی خیلی از زد و بندها و مفاسد را گرفته است، و وزیر، مدیران و مسئولان به من زنگ می‌زنند که بازرسی جلوی طرح را گرفته است و وقتی بررسی می‌کنیم مشخص می‌شود دنبال رانت و فساد هستند که ما برخورد کرده‌ایم.
جعفر بدری با بیان اینکه فساد در میان مسئولان نهادینه شده است، گفت: مردم به فساد حساس هستند و آن چه مشکل‌آفرین شده فساد قانونی و سوء استفاده و رانت از مسئولیت‌هاست.
وی با بیان اینکه در مورد فساد باید حساسیت فوق‌العاده‌ای در بین مسئولین ایجاد شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند با فساد  مقابله کند.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در مواردی پسر وزیر و اطرافیان مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند و اعتراض کرده‌اند که چرا سازمان بازرسی استان مانع کار شده و هنگامی که بررسی کرده‌ایم دیدیم فساد اقتصادی بوده است.
رئیس کل دادگستری لرستان حمایت برخی مسئولان از افراد فاسد را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: مستند داریم افرادی با مقامات بالا و وزیر مرتبط هستند و اطرافیان وزیر از کسی که یقین داریم فاسد است، حمایت می‌کنند و آنچه برای من ثابت شده این است که ارتکاب فساد قانونی شده است به گونه‌ای که در واقع ظاهر کار درست است اما در باطن کار فساد وجود دارد و به ضرر مجموعه است.
بدری گفت: افراد با زد و بند و ارتباطات،‌پست‌های بالاتر می‌گیرند و حمایت می‌شوند؛ در این شرایط، دستگاه قضایی چه می‌تواند بکند؟
رئیس کل دادگستری گفت: تحقیقات پرونده زمین‌خواری شهردار سابق خرم‌آباد که به سمت شهردار یکی از شهرهای اصفهان گمارده شده تکمیل گردیده و به زودی به دادگاه می‌رود.
رئیس کل دادگستری استان گفت: اغلب مسئولان دچار روزمرگی و بی‌برنامگی هستند و هیچ برنامه زمانبندی برای حل مشکلات مردم ندارند.