kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

«ضربه به سر» علت مرگ ۹۳ درصد موتورسواران در سوانح ترافیکی

آمارها نشان می‌دهد که علت مرگ ۹۳ درصد موتورسیکلت‌سواران فوت‌ شده در سوانح ترافیکی، به‌دلیل ضربات وارده به سر و گردن آنها بوده است.



به گزارش تسنیم، جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: احتمالاً شهروندان شاهد بوده‌اند که بعضاً پلیس جلوی برخی موتورسیکلت‌ها را می‌گیرد و تعدادی از آنها را توقیف می‌کند. ممکن است تصور شود این کار باعث جلوگیری از امرار معاش صاحبان موتورسیکلت است. خوب است بدانیم که یکی از علت‌های اصلی توقیف موتورسیکلت‌ها نداشتن کلاه ایمنی راکبان آنهاست؛ در حالی که کلاه ایمنی ارتباطی جدی و حیاتی با حفظ جان آنها دارد.سرهنگ علی‌اصغر شریفی با ارائه آماری در این رابطه، اظهار داشت: بررسی آمارهای پزشکی قانونی و اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، نشان می‌دهد که علت مرگ بیش از 93 درصد موتورسیکلت‌سواران فوت‌ شده در سوانح ترافیکی، به دلیل ضربات وارد شده به سر و گردن بوده، ضرباتی که در اثر برخورد با سایر وسایل نقلیه، سطح زمین، گاردریل‌ها و... رخ می‌دهد.
شریفی افزود: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد سرعت ضربه به جمجمه را کاهش می‌دهد، از شدت ضربات می‌کاهد و مانع برخورد شدید مغز با جمجمه در اثر ضربه وارد شده به سر می‌شود. کلاه ایمنی استاندارد نیروی ضربه را در سطح بزرگ‌تری پخش می‌کند تا این نیرو روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشده و از فشار ایجاد شده کاسته شود.