kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

حوادث کوتاه از کشور

    دستگیری قاتل
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری فردی خبر داد که با ضربات متعدد چوب یکی از بستگان خود را به قتل رسانده بود.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده با بیان اینکه قاتل به هویت (م_ب) از بستگان نسبی مقتوله به هویت (ف_ب) می‌باشد، افزود: در بازسازی صحنه جرم که با حضور قاتل انجام پذیرفت مشخص شد متهم خانم موصوف را با ضربات متعدد چوب دستی از ناحیه سر مورد اصابت قرار داده که در نهایت منجر به قتل وی شده است.
وی اضافه کرد: قاتل در تحقیقات پلیس انگیزه خود از قتل را اختلافات قبلی ناشی از اعتیاد خواهرش عنوان کرد.
قاچاق کولر
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان از کشف کولرهای گازی خارجی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد معصومی گفت: ماموران پاسگاه دو منظوره محور کنگاور به تویسرکان در حین ایست و بازرسی به دودستگاه خودروی نیسان مشکوک و آنها را متوقف کرده که در بازرسی از آنها شش دستگاه کولر گازی قاچاق به ارزش 150 میلیون ریال را کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو متهم نیز دستگیر شدند.
برداشت غیرمجاز
زنجان- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در زنجان خبر داد.
سرهنگ دوم محمد علی آدینه لو گفت: با اقدامات خاص پلیسی متهم به هویت (م. ح.) در استان زنجان شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد:  متهم دربازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی ‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد و بیان داشت از دوستان شاکی می‌باشد وبا سوء‌استفاده از اعتماد وی نسبت به فعال سازی رمز دوم کارت اقدام و از حساب شاکی برداشت کرده است.
جریمه میلیاردی
رشت- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از جریمه 1/5 میلیارد ریالی عامل قاچاق ۳۱۷ دستگاه گوشی همراه قاچاق خبر داد.
رضا قشلاقی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با عوامل قاچاق کالا و ارز، در بازرسی از یک واحد صنفی، مقدار ۳۱۷ دستگاه انواع گوشی همراه قاچاق کشف و گزارش به شعبه پنجم رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رشت ارسال شد.
وی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و با احراز تخلف، متهم را به استناد بند الف. ماده ۱۸ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ضبط کالای قاچاق مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
پلمب واحد صنفی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان چابهار از پلمب 35 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد
سرهنگ حیدر علی‌کیخا مقدم گفت: مأموران نظارت بر اماکن عمومي پليس از 50 واحد صنفي در سطح حوزه استحفاظي بازديد و نسبت به توجيه، ارشاد و آگاه‌سازي متصديان واحدها در محل اقدام كردند.
وي تصریح کرد: از اين تعداد بازديد، 35 واحد صنفي به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات و ضوابط اماكن عمومي پلمب شدند.
سرقت تابلوهای راهنما
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری اعضای باند پنج نفره سرقت تابلوهای راهنما و علائم هشداری در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی‌پورکاوه گفت: ماموران کلانتری مشکات موفق به شناسایی یکی از سارقان شدند که در یک عملیات غافلگیرانه وی را به همراه چهار تن دیگر دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: در مخفیگاه دستگیرشدگان تعدادی از تابلوها یافت شد.
توقیف قایق صیادی
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیرکل شیلات خوزستان از توقیف 12 فروند شناور صیادی متخلف در آبهای شمال غرب خلیج فارس که اقدام به صید در دوره ممنوعیت می‌کردند، خبر داد.
نبی‌الله خون میرزایی افزود: در جریان بازرسی از قایق های صیادی متخلف، 400 کیلوگرم ماهی حلواسفید (زبیدی) به همراه 15 طاقه تور کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
وی با اشاره به اینکه به علت شروع فصل تخم‌ریزی ماهی حلوا سفید در آبهای خوزستان از اول خرداد تا 45 روز ، صید این  گونه ماهی ممنوعیت قانونی دارد نسبت به صید اینگونه ماهی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس که به شدت در خطر انقراض قرار دارد هشدار داد.
دستگیری قاچاقچی
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، از دستگیری پنج سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ابراهیم شجاعی گفت: در پی کسب خبر‌ی مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان بهشهر ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به دستگیری پنج سوداگر مرگ در این شهرستان شدند که از مخفیگاه آنها هفت کیلو و200 گرم تریاک کشف کردند.
قاتل دردام پلیس
گرگان- فارس: رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: با تلاش پلیس آگاهی گلستان عاملان تیراندازی و قتل در کلاله دستگیر شدند و قاتل به جرم خود اعتراف کرد.
مجتبی مروتی افزود: ساعت 23 و 50 دقیقه شامگاه 19 خردادماه جاری در یکی از خیابان‌های شهرستان کلاله فردی با شلیک گلوله توسط اسلحه شکاری به جوان 23 ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان گالیکش باعث مرگ این جوان شد.
وی اظهار کرد: با تلاش پلیس پس از گذشت 24 ساعت از وقوع این حادثه، سه نفر از عاملان این جنایت شناسایی و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: فرد اصلی که اقدام به تیراندازی کرده بود به جرم خود اعتراف کرد که در اعترافات خود، علت و انگیزه ارتکاب به این جرم را اختلاف خانوادگی با همسر سابق خود بیان کرد.
بازداشت اراذل و اوباش
قم- ایسنا: جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری اراذل و اوباش که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده بودند، خبر داد.
سرهنگ صیاد درویشی افزود: پلیس امنیت عمومی استان قم 12 نفر از اراذل و اوباش شرور استان راکه اقدام به عربده‌کشی، قمه‌کشی و نزاع‌های دسته‌جمعی و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم کرده بودند را شناسایی و در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه همگی آنها رادستگیر و تحویل مراجع قضایی استان کرد.
پایان شرارت
کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام باند شرارت و دستگیری دو عضو مسلح آن خبر داد.
سرتیپ رضا بنی‌اسدی گفت: ماموران انتظامی شهرستان کهنوج با اشرافیت اطلاعاتی خود بر منطقه و با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم، مخفیگاه سارقان را در حاشیه این شهر شناسایی  و طی سه عملیات همزمان در سه نقطه روستایی، دو عضو این باند مسلحانه را دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه اشرار، سه قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری به همراه مقادیری مهمات مربوطه و تعدادی البسه و تجهیزات نظامی کشف شد.
وی گفت: در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، متهمان به شرارت‌های خود از جمله حمل سلاح غیرمجاز، زورگیری و سرقت مسلحانه، تیراندازی، حمل و نگهداری مواد مخدر و اخاذی اعتراف کردند.