kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

یک قدم تا آزادسازی شهر جنوبی سوریه ارتش اسرائیل در جولان آرایش نظامی گرفت

علی رغم تهدیدات واشنگتن و تل‌آویو، عملیات ارتش سوریه ومقاومت در جنوب این کشور آغاز شده و شهر جنوبی «السویدا» در آستانه آزادسازی قرار گرفته است. عملیات بزرگ آزادسازی سه استان مرزی السویدا، «درعا» و «قنیطره» پس از یک ماه تاخیر، بالاخره دو روز است کلید خورده است. براساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دیروز عملیات آزادسازی السویدا از سه محور آغاز شد و پاکسازی کامل شهر السویدا از لوث عناصر «داعش» ادامه دارد.

مناطق بیابانی استان السویدا نیز طی دو روز گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی بین عناصر داعش و نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بوده است.  به گزارش فارس، عملیات آزادسازی درعا نیز به زودی آغاز خواهد شد. ارتش سوریه برای اینکه درعملیات فوق، به غیر نظامیان آسیبی نرسد، تعدادی گذرگاه انسانی را در درعا مشخص کرده است.
رزمایش رژیم صهیونیستی
همزمان رژیم صهیونیستی که طی یک ماه گذشته نتوانسته جلوی عملیات مشترک ارتش سوریه و مقاومت را در جنوب این کشور بگیرد، دیروز در  بلندی‌های جولان دست به رزمایش نظامی زد. این رزمایش که یک‌باره و بدون اطلاع‌رسانی قبلی آغاز شده است،‌طی چند روز ادامه خواهد داشت. سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر مدعی شد، با هدف حفظ آمادگی ارتش در برابر سناریوهای احتمالی جنگ، این تمرین نظامی در تقویم سالانه ارتش گنجانده شده بود. این نظامی ارشد صهیونیست افزود، محدوده رزمایش شاهد تحرکات قابل توجه نیروها و تجهیزات نظامی خواهد بود و صدای انفجارهایی از محل رزمایش به گوش خواهد رسید. سخنگوی ارتش اسرائیل ادامه داد، هزاران نفر از نیروهای احتیاط برای مشارکت در این رزمایش فراخوانده شده‌اند. مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته تلاش‌های زیادی کرده‌اند تا جلوی حضور رزمندگان مقاومت را در جنوب سوریه بگیرند. اما گویا این تلاش‌ها نتیجه نداده و هم اکنون نیروهای مقاومت در عملیات جنوب سوریه حضور دارند و  از این پس رژیم صهیونیستی با ارتش مقاومت در آن سوی مرزها مواجه خواهد بود.
سایر رویدادها:
* سفیر روسیه در بیروت گفت، خروج ایران و حزب‌الله از سوریه، به نفع تروریست‌هاست.
*‌کردهای مسلح مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که هم اکنون یک سوم خاک سوریه را در اشغال دارند، برای مذاکره با دمشق ابراز تمایل کردند.
* نمایندگان پارلمان روسیه در دیدار با «بشاراسد» رئیس جمهور سوریه، توپ فوتبال ویژه جام جهانی روسیه را به فرزندان بشار اسد تقدیم کردند.
* وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، گروه تروریستی ارتش آزاد در حال راه‌انداختن نمایش جدیدی در مورد حمله شیمیایی در استان «دیرالزور» است.