kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

معجزه مقاومت! کاهش 80 درصدی حملات تروریستی در عراق

سازمان ملل اعلام کرد، شمار کشته‌های حملات تروریستی در عراق طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی (از 11 دی تاکنون) در مقایسه با سال گذشته، حدود 80 درصد کاهش داشته است.

سازمان ملل طی گزارشی درباره اوضاع جاری عراق، اعلام کرد که طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی، 477 نفر بر اثر خشونت در این کشور کشته شده‌اند و این در مقایسه با شمار تلفات سال گذشته که 2014 نفر بوده، یک کاهش 76/3 درصدی را نشان می‌دهد.
عراق 22 اردیبهشت گذشته شاهد برگزاری یک انتخابات پارلمانی بوده و طی این انتخابات، هیچ حادثه امنیتی خاصی رخ نداده است. گروه تروریستی «داعش» که از طرف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن حمایت می‌شده، در خرداد سال 1393 به طور همزمان، چهار استان دیاله، نینوا، صلاح‌الدین و الانبار را به اشغال درآورده و استان‌های کرکوک و بغداد را نیز مورد تهدید قرار داده بود. در پی این واقعه، آمریکا که پشت پرده حامی داعش بود، اعلام کرد جنگ با داعش در عراق و شکست این گروه، 10 سال طول می‌کشد.اما مردم عراق بدون تکیه بر آمریکا، مقاومت را برگزیده و نبردهای سختی را علیه داعش راه انداخته و بالاخره نیز میوه آن را چیده‌اند.این پیروزی بزرگ، نشان داد که ملت عراق همچون سایر ملت‌های منطقه، فقط در سایه مقاومت است که می‌تواند به دستاوردهای بزرگ برسد.