kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹

هلاکت 50 نیروی ائتلاف سعودی در الحدیده طی عملیات زمینی انصارالله

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در عملیات آزادسازی منطقه «الجاح» واقع در جبهه غربی این کشور(الحدیده) دست‌کم ۵۰ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را از پای درآوردند.

 در هفته‌های اخیر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بندر مهم و حیاتی الحدیده در غرب یمن به دلیل موقعیت این منطقه، به شدت افزایش یافته است. در اهمیت این منطقه همین بس که این بندر تنها راه ارتباطی مردمی یمن با دنیای خارج است و در صورت ‌اشغال توسط ائتلاف سعودی، مردم یمن در شرایط بسیار وخیم‌تری قرار خواهند گرفت. نبردها در این بندر همچنان ادامه دارد و انقلابیون موفق کسب به پیروزی‌هایی در بخش‌هایی از این بندر شده‌اند. به گزارش فارس، یک منبع نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن اعلام کرده در عملیات پاکسازی منطقه «الجاح» استان الحدیده واقع در سواحل غربی یمن، ۵۰ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. بنابر اعلام این منبع، نیروهای یمنی عملیات تاکتیکی را در مبارزه با مزدوران مستقر در سواحل غربی اجرا و خسارت‌های جانی و مالی زیادی را به آنها تحمیل کردند. منبع امنیتی یمن می‌گویند با انجام «عملیات منحصر به فرد ارتش یمن و انصارالله در منطقه الجاح استان الحدیده»، خطوط امدادرسانی شبه‌نظامیان در غرب یمن قطع و تجهیزات نظامی و زرهی آنها منهدم شده است. نیروهای یمنی روز شنبه همچنین موفق شدند با اجرای نقشه نظامی موفق، نیروهای ‌اشغالگر سعودی-اماراتی را در نزدیکی روستای الشعب در شهرستان «حیس» در جنوب استان الحدیده در جبهه ساحل غربی غافلگیر و زمین‌گیر کنند.
یکشنبه گذشته نیز نیروهای ارتش یمن و انصارالله موفق شده بودند منطقه «الطائف» و مکان‌های مجاور آن واقع در جنوب استان الحدیده را از کنترل شبه نظامیان ائتلاف سعودی خارج کنند. دوشنبه گذشته نیز خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اعلام کرده بود طی 4 روز گذشته از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیده»، 418 مزدور وابسته به عربستان کشته و 322 نفر زخمی شدند.
شبه‌نظامیان وابسته به عربستان، با فرماندهی امارات از حدود یک ماه گذشته، عملیات بزرگی را برای ‌اشغال استان ساحل غربی یمن، یعنی الحدیده آغاز کرده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند موفقیتی در جبهه ساحلی کسب کنند.
این در حالی است که رسانه‌های سعودی و اماراتی در گزارش‌های خود درباره تحولات غرب یمن، بارها مدعی شده‌اند که استان الحدیده تحت کنترل شبه نظامیان ائتلاف سعودی قرار دارد.