kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

فرماندار میسوری هم فاسد از آب درآمد «گریتنز» از قربانیانش فیلم می‌گرفت!

در ادامه سونامی رسوایی اخلاقی رهبران سیاسی غرب، فرماندار میسوری که زمانی گزینه‌ جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، با افشای رسوایی جنسی‌اش مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.

فساد اخلاقی در بین سیاستمداران غربی بار دیگر قربانی گرفت. پیش از این دهها خبر و گزارش در مورد رسوایی اخلاقی مقامات آمریکایی- از کاخ سفید گرفته تا کنگره آمریکا- منتشر شده بود. در این میان اخبار و گزارش‌های زیادی نیز از رسوایی اخلاقی ترامپ و حق السکوت‌های وی به هنرپیشه‌های فیلم‌های مستهجن آمریکا منتشر شده بود. اما روز سه شنبه در ادامه سریال این رسوایی‌ها خبر رسید «اریک‌گریتنز» فرماندار ایالت «میسوری» آمریکا به دلیل رسوایی جنسی مجبور به استعفا شده است. براساس این گزارش وی تصمیم گرفت پیش از تکمیل تحقیقات کنگره، از سمت خود کناره‌گیری کند. به نوشته پایگاه «هیل»، این سیاستمدار جمهوری‌خواه که در یک نشست خبری و در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت استعفای او از روز جمعه (فردا ) رسمیت می‌یابد و او از این تاریخ به بعد، دیگر فرماندار میسوری نخواهد بود.سیاستمدار 44 ساله و فاسد آمریکایی در سخنان کوتاهی که از دفتر کار خود در جفرسون سیتی برای خبرنگاران رسانه‌ها ایراد کرد، گفت:« این شرایط سخت برنامه‌ریزی شده بود تا خانواده من تحت فشار روانی بسیار زیادی قرار گیرد. دادخواست‌هایی به ارزش میلیونها دلار و حملات شخصی بی‌پایان با هدف وارد کردن بیشترین لطمه ممکن به خانواده و دوستان من برنامه‌ریزی شده بود.»
جزئیات فساد
«گریتنز» با چند اتهام با هم روبرو بود و یک کمیته تحقیقاتی در حال بررسی طرح استیضاح او بود. این فرماندار جمهوری‌خواه با رسوایی افشای رابطه پنهانی با آرایشگر سابق خود روبرو است که تحقیقات و بازجویی‌های دادستان‌ها و اعضای مجلس ایالتی را موجب شده است. وی همچنین متهم است از قربانی‌اش به صورت مخفیانه تصویربرداری کرده و سپس این تصاویر را وسیله باج‌خواهی و فشار به او قرار داده است.در هفته‌های اخیر مجلس ایالت میسوری برای بررسی پیگیری استیضاح‌گریتنز و برکناری وی از سمتش جلسات ویژه‌ای تشکیل داده بود.او در پرونده‌ای دیگر متهم است که فهرست خیرین یک مرکز خیریه را به صورت غیرقانونی به دست آورده و از افرادی که اسامی آنها در این فهرست بوده درخواست کمک انتخاباتی کرده است. با وجود آنکه بازپرس‌های پرونده اتهامات مطرح‌شده علیه‌گریتنز را «معتبر» توصیف کرده‌اند، او مدعی است هیچ کار غیرقانونی‌ای انجام نداده است. «گریتنز» زمانی یکی از گزینه‌های احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شمار می‌رفت و گفته بود قصد دارد در آینده شانس خود را برای این سمت امتحان کند.  میسوری از ایالت‌های غرب آمریکا و مرکز آن جفرسون‌سیتی و شهرهای مهم آن کانزاس‌سیتی و سنت‌لوئیس است.