kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
سیدعبدالملک الحوثی؛

ماه مبارک رمضان هم مانع از جنایات آل‌سعود در یمن نشد




پس از بمباران ساحل غربی حدیده که به شهادت شماری از مردم بیگناه یمن منجر شد، رهبر انصارالله یمن ضمن اعلام اینکه، این جنایت با چراغ سبز آمریکا رخ داده گفت، سعودی‌ها در ماه مبارک رمضان نیز به جنایات خود
 ادامه می‌دهند.
حتی ماه مبارک رمضان نیز نتوانسته جنایت‌های آل‌سعود را در یمن متوقف کند. این مهم را رهبر انصارالله یمن گفته است.
به گزارش روزنامه رای الیوم، عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود اعلام کرد، عملیات ساحل غربی(استان الحدیده) به تصمیم آمریکا گرفته شد و آنها بر این عملیات نظارت داشتند و مزدوران دولت منصور هادی (رئیس‌جمهوری مستعفی یمن) تنها سربازانی هستند که دستور آمریکا را
اجرا می‌کنند.
رهبر انصارالله افزود: «دشمن می‌تواند عملیاتی جدید در الحدیده راه بیندازد اما غیرممکن است نتیجه آن را تعیین کند.
نقض‌ها در خط ساحلی قابل کنترل و تبدیل به تهدیدی برای متجاوزان است.»
رهبر انصارالله اعضای این گروه را به همبستگی و اطمینان نسبت به نتیجه عملیات در الحدیده فراخواند و گفت:‌«این مهم‌ترین نقطه برای شکست دادن تاکتیک دشمن است.
مسئله مهم در این درگیری همبستگی مردم در شهرستان‌ها و تقویت ارتش با قبایل آزاد به همراه ساکنان استان الحدیده است.» وی همچنین رویارویی با دشمن در ساحل غربی را در سطح رسانه‌ای و بسیج مردمی خواستار شد.
وی تصریح کرد: «عجیب نیست دشمنانی چون عربستان و آمریکا در ماه رمضان نیز به ارتکاب جنایت‌هایشان ادامه دهند و هیچ حرمتی را نگه ندارند.
عربستان و امارات میلیاردها دلار برای حمایت از فعالیت‌های تکفیری‌ها در برخی استان‌ها هزینه کرده‌اند تا ملت یمن را بکشند.
کسانی که درگیری در ساحل غربی را اداره می‌کنند سربازان عربستانی و اماراتی مرتبط با اتاق عملیات اسرائیل، آمریکا و انگلیس
هستند.»
این سخنرانی در پی پیشروی مزدوران وابسته به منصور هادی با حمایت هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ساحل غربی استان حدیده انجام گرفت که گفته شده در ۴۰ کیلومتری شهر حدیده مرکز استان قرار دارند.
همچنین منابع وابسته به دولت مستعفی مدعی هستند، این نیروها تنها در ۲۰ کیلومتری بندر استراتژیک حدیده هستند و نزدیک است آن را به دست بگیرند.