kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

نگرانی رهبر انقلاب از تمرکز طلاب در قم و عدم هجرت به شهرستان‌ها

استاد برجسته درس خارج حوزه با تأکید بر هجرت طلاب به شهرستان‌ها، از نگرانی رهبر معظم انقلاب در این زمینه و در نظر گرفتن طرح‌هایی برای ساماندهی حضور طلاب در قم و شهرستان‌ها خبر داد.





این مرجع تقلید در نشست اساتید و ضیافت افطاری که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی برای تمرکز زدایی طلاب از قم، بیان داشت: هجرت به شهرستان‌ها از مسائل مهم حوزه است و باید فضلا پرورش پیدا کرده و به شهرستان‌ها بروند، متاسفانه به نصف آیه نفر عمل می‌شود که باید مشکل را کرد.
به گزارش رسا، وی با‌اشاره به نگرانی رهبر انقلاب از تمرکز طلاب در قم، خاطرنشان کرد: شنیدم که رهبر بزرگوار انقلاب نیز نگران هستند و طرح‌هایی در نظر گرفته شده تا فضلا به شهرستان‌ها بروند و مبلغ اسلام باشند چرا که شهرستان‌ها نباید از وجود علما و مبلغان دین خالی باشد و این موضوع بسیار مهم است و همه باید دست به دست هم دهند تا این مشکل حل شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در شعب ابی‌طالب تحریم‌ها از هر نظر مسلمانان را احاطه کرده بود، ابراز داشت: انواع تحریم‌ها از جمله تحریم غذایی و اجتماعی علیه مسلمین انجام شده بود، دقیقا مانند تحریم‌هایی که کفار امروز انجام می‌دهند؛ اگر آن تحریم‌های دوران شعب ابی‌طالب اثر گذاشت این‌ها هم اثرگذار خواهد بود اما می‌بینیم که با وجود تحریم‌ها اسلام در تمام دنیا ظاهر شد و پیشرفت کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: بعد از تحقیقات از منابع معتبر به اینجا رسیدیم که حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر ۲۶ یا ۲۸ سال داشته اما به نادرستی ایشان را بیوه و ۴۰ ساله معرفی کردند که توطئه‌ای بود و بنی امیه بر آن تبلیغات کرد؛ حضرت خدیجه(س) همواره همراه و یار پیامبر بودند.
این مرجع تقلید گفت: پیام اینکه پیامبر همواره به یاد حضرت خدیجه بودند این است؛ کسی که به انسان خدمت کرد نه تنها در حیات بلکه در زمان وفات نیز باید به یاد او بود و برایش کار خیر کرد.
وی ابراز داشت: پیام دیگر زندگانی پیامبر اسلام(ص) و حضرت خدیجه(س)  این است که دوران شعب ابی طالب با همه فشارها جلوی اسلام را نگرفت و فشارهای امروز جلوی پیشرفت اسلام و انقلاب را نخواهد گرفت البته باید به وظایف خود آشنا باشیم و به آن عمل کنیم.