kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

سید حسن نصرالله: مقاومت به فضل خدا در هرجنگی که رخ دهد پیروز است

دبیرکل حزب‌الله به مناسبت هجدهمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از لوث رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هر جنگی در آینده رخ دهد، مقاومت به فضل خدا در آن پیروزخواهد شد.



  به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید حسن نصرالله به‌ مناسبت هجدهمین سالروز عید مقاومت و اخراج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان عصر دیروز سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: با توجه به آنچه قدس با آن مواجه شده به ویژه پس از به رسمیت شناختن این شهر توسط ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل و فداکاری‌های بزرگی که ملت فلسطین در راهپیمایی‌های بازگشت نشان دادند، روز قدس امسال باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.‎
در جشن مقاومت و آزادسازی، به همه شما این پیروزی و دستاورد را تبریک می‌گویم. این مناسبت که هر سال شاهد آن هستیم، بسیار مهم است و سرشار از درس و عبرت هست و در حال و آینده می‌توان به آن تکیه کرد.‎سید حسن نصرالله گفت: وقتی به مردم این مناسبت را تبریک می‌گوییم، باید در درجه اول از کسانی تشکر کنیم که این پیروزی بزرگ را محقق کردند. بعد از خداوند باید از مردان مقاومت و مجاهدانی که برای آزادسازی سرزمین، نقش‌آفرینی و تلاش کردند، یاد کنیم.‎ وی افزود: باید به کمک‌های سوریه و ایران در آزادسازی جنوب لبنان در زمانی که همه دنیا در قبال حوادث جنوب لبنان سکوت کرده بودند،‌اشاره کنیم.‎ پیروزی در شرایطی محقق شد که با جنگی نابرابر روبرو بودیم، امکانات مقاومت از لحاظ نیرو و تجهیزات و کمی و کیفی، ضعیف بود.‎سید حسن نصرالله افزود: پیروزى بعد انسانى و اخلاقى دارد و با توجه به امکانات مقاومت، توفیقى از جانب خداست، این پیروزى است که خداوند به مردم و مقاومان مى بخشد، زیرا شایستگى آن را دارند.سید حسن نصرالله گفت: به دنبال جنگ نیستیم اما ترسى از آن نداریم. من با اطمینان پیروزى در هر جنگى در آینده را اعلام مى‌کنم، زیرا ملت ما حضور دارند و شایسته هستند که خداوند پیروزى را نصیبشان کند‎.
نصرالله به تحریم‌های آمریکا‌اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها برای ترساندن متحدان و دور کردنشان از مقاومت و نیز از بین بردن حمایت مالى از مقاومت است و از دهه نود این کار را کرده‌اند و فشار بر ایران در همین راستا قرار دارد. این موضوع به یک یا دو نفر مربوط نمى شود بلکه یک مسیر و روند است و روشن است که ادامه دارد و اهدافى در پس آن نهفته است و از همه مهم‌تر اعمال فشار بر حامیان مقاومت است.‎نصرالله گفت: از جمله خواسته‌های آنها از ایران توقف حمایت از جنبش‌های مقاومت و فشار علیه هر کسی است که می‌تواند به مقاومت کمک کند.  وی افزود: تحریم، بخشى از نبرد است و کسانى که متضرر مى شوند باید آن را جزئى از ایثار بدانند، کاملا شبیه خانواده‌هایی که شهید یا مجروح داده‌اند.‎
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: در بدترین حالت، اگر تحریم‌ها بتواند بخشی از بودجه ما را قطع کند، به آمریکا و اسرائیل می‌گویم که شما در فهم این مردم‌اشتباه می‌کنید.‌اشتباه در فرهنگ شما این است که مردم را فقط مزدور می‌بینید.
پایان دوران جولان اسرائیل
 فرمانده ارتش لبنان با اشاره به پیروزی این کشور بر رژیم صهیونیستی و «تحکیم مرزهای عزت و حاکمیت ملی» تاکید کرد، «دورانی که جنوب لبنان عرصه جولان متجاوزان اسرائیلی بود، گذشت.»
ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان و در مراسم عید مقاومت و آزادسازی (در سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال ارتش رژیم صهیونیستی) گفت: «18 سال می‌گذرد و عید مقاومت و آزادی همچنان به عنوان یک رویداد تاریخی شرافتمندانه پابرجاست و ما این عید را در قلب خود جشن می‌گیریم، عیدی که قلب‌های ما را مملو از عزت کرد.»به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، وی با اشاره به پیروزی لبنان بر رژیم صهیونیستی و بیرون راندن نیروهای این رژیم در ماه مه سال 2000 میلادی از جنوب لبنان افزود: «آن زمان که جنوب عرصه تاخت و تاز متجاوزان اسرائیلی بود، گذشته است و امروز این منطقه به یاری اراده فرزندان آن و آمادگی ارتش برای دفاع از آن عرصه امنیت و ثبات شده است، اما دشمن ما که به ارتکاب کشتار وحشیانه و جنایت علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم خود را در راستای طمع‌ورزی به خاک و آب کشورمان دنبال می‌کند.» ژنرال عون خطاب به نیروهای ارتش هم گفت: «شما با از بین بردن گروه‌های تروریستی و کسب اعتماد اقشار مختلف مردم لبنان حق دارید که افتخار کنید. شما با این کار خود تعجب کشورهای دوست را برانگیختید.» گفتنی است روز 25 ماه مه (4 خرداد) هر سال در لبنان با نام «عید مقاومت و آزادسازی» شناخته می‌شود، روزی که رژیم صهونیستی با مقاومت 18 ساله مردم لبنان، سرانجام با سرافکندگی مجبور به خروج از جنوب این کشور شد.
تشکیل کابینه لبنان
رئیس‌جمهوری لبنان، روز پنجشنبه سعد حریری رئیس جریان المستقبل این کشور را بعد از کسب 111 رأی، مکلف به تشکیل کابینه کرد. نظام سیاسی لبنان از زمان استقلال این کشور در سال 1953 بر اساس تقسیم قدرت سیاسی میان طوائف مختلف آن پایه‌ریزی شده به طوری که رئیس‌جمهور بر اساس عرف معمول از میان مسیحیان مارونی، نخست‌وزیر از میان اهل تسنن و رئیس پارلمان از میان شیعیان برگزیده می‌شود. پست نخست‌وزیری در لبنان با پیشنهاد گروه اکثریت در پارلمان انتخاب و از سوی رئیس‌جمهور مامور تشکیل دولت جدید می‌شود. حریری پس از انتخاب از همه گروه‌های سیاسی خواست با وحدت و همگامی خود در تشکیل دولت لبنان بکوشند.