kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
سخنگوی دولت درباره سؤال نمایندگان از روحانی:

آقای رئیس‌ جمهور مشغله زیادی دارد!

نوبخت درباره احتمال حضور رئیس‌جمهور در مجلس و پاسخ به سؤال نمایندگان گفت‌: موضوع این است که چه سؤالی مطرح است؟ ده‌ها بار همکاران و مسئولین مربوطه در کمیسیون‌های مختلف جواب داده‌اند اما این‌که رئیس‌جمهوری با این حجم مشغله حضور پیدا کند و این سؤالات را جواب دهد، نشان می‌دهد که موضوع سؤال نیست، چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار کیهان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره اظهارات سخیف و ضدایرانی وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات توسط رئیس ‌جمهوری اعلام شد، اما چند سؤال از مسئولان کاخ سفید مطرح شد که شنیدن پاسخ‌هایش می‌تواند برای افکار عمومی مهم باشد؛ سؤال نخست این است که آیا آمریکایی‌ها موافق پیروزی انقلاب و شعار نه شرقی، نه غربی بودند؟ آیا این اراده آمریکا بود که باعث نابودی هواپیماها و هلی‌کوپترهای آنها در طبس شد؟ و سؤال بعد اینکه در دهه 60 مقامات و مردم عادی در عملیات تروریستی منافقین به شهادت می‌رسیدند جمهوری اسلامی تضعیف شد یا این موضوع باعث قدرتمندتر شدن نظام ما شده است؟
امروز چهره واقعی آمریکا
نمایان شده
سخنگوی دولت با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست، گفت: واقعا آقای بولتون فکر می‌کند قبل از ۴۰ سالگی انقلاب در کنار منافقان به تهران می‌آید؟ اجاره‌نشین‌های کاخ سفید نمی‌دانند با انتخابات بعدی جایی ندارند؟
نویخت در ادامه با بیان اینکه وقتی ترامپ را می‌بینم یاد فیلم‌های وسترن و ششلول ‌بندهای خبیث می‌افتم، تصریح کرد: حتی اگر یک عده‌ای با تم روشنفکری فکر می‌کردند که با آمریکا به عنوان کشوری مثلا مترقی می‌شود ارتباط حسنه داشته باشیم، الان چهره واقعی آنها برایشان رو شد و آن دست چدنی بدون دستکش مخملی بیرون آمد! امروز پشت سر آمریکا رژیم صهیونیستی است‌، آیا با چنین ویترینی از آمریکا می‌شود به آنها اطمینان کرد؟
دلیل اصرار دولت برای تصویب لوایح چهارگانه!
نوبخت در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه با توجه به خروج آمریکا از برجام ، اصرار دولت به تصویب لوایح چهارگانه که از الزامات صریح FATF است و به دقیق‌تر شدن تحریمهای آمریکا علیه کشورمان کمک می‌کند و نوعی خود تحریمی است ، چیست؟ گفت: تصویب این لوایح به خواست آمریکا و یا حضور او در برجام نبود. ما بر اساس قوانین داخلی خودمان و پروتکل‌های جهانی که در آن حضور داریم اقدام به این کار کردیم و این در واقع موضعی که مخالفین ایران درخصوص تاریک نشان دادن اقتصاد ایران دارند را خنثی می‌کند. همان‌گونه که ادعاهایی درخصوص نظامی بودن فعالیت هسته‌ای ایران مطرح شد و به دلیل اینکه تحت نظارت آژانس بودیم این ادعاها ثابت نشد. بنابراین اگر در چارچوب قوانین باشیم به نفع کشورمان خواهد بود.  
هیچ‌یک از مدیران عالی کشور
و هیئت وزیران دوتابعیتی نیستند
نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در مورد دو تابعیتی‌ها رویکرد دولت همواره انکار این موضوع بوده‌اما در گزارش تحقیق و تفحص مجلس و وزارت اطلاعات به حضورر مدیران دوتابعیتی در دولت ‌اشاره شده گفت: این موضوع در مورد مدیران دو تابعیتی است و هیچکدام مدیران عالی کشور و اعضا هیئت وزیران یا معاونین آنها نیستند.
وی در این باره تاکید کرد: اینکه فرزند یک کسی در خارج تحصیل می‌کند و ممکن است پاسپورت آن کشور را هم داشته باشد این یک بحث دیگر است. وزارت اطلاعات که اطلاعاتش ریزتر و دقیق‌تر است 210 نفر را تایید نمی‌کند و این 37 نفر را هم روشن کرده و مرجع اظهار نظر وزارت اطلاعات است و گزارشش را ارائه کرده است.
نوبخت در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه سؤال از رئیس‌جمهور به صحن ارجاع شده است آیا وی برای پاسخ‌گویی به سؤالات به مجلس می‌رود یا خیر عنوان کرد: موضوع این است که چه سؤالی مطرح است؟ سؤال چیست؟ ده‌ها بار همکاران و مسئولین ذی‌ربط در کمیسیون‌های مختلف جواب داده‌اند اما این‌که رئیس‌جمهور با این هجم مشغله حضور پیدا کند و این سؤالات را جواب دهد نشان می‌دهد موضوع سؤال نیست چیز دیگری
است.
از دیدار مدیر تلگرام با مقامات دولت بی‌اطلاعم
سخنگوی دولت همچنین در واکنش به گزارش یک روزنامه از دیدار اول دورف مدیر تلگرام و مقامات وزارت ارتباطات اظهار داشت: از مذاکرات پاول دورف و نمایندگان کشور بی‌خبر و بی‌تقصیر هستم.