kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
سرلشکر جعفری:

سپاه پاسداران مکتبی و مردمی بودن را هدف حرکت خود قرار داده است

فرمانده کل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مکتبی، ولایی و مردمی بودن نیروها را محور و هدف حرکت خود قرار داده است.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل‌ سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی دیروز سه‌شنبه، (25 اردیبهشت) در آئین افتتاح مرکز تخصصی دندانپزشکی بیمارستان بقیه‌ًْالله که در محل این بیمارستان برگزار شد گفت: این بیمارستان به این جهت اهمیت دارد که اولین بیمارستان تخصصی دندانپزشکی محسوب می‌شود و آنطور که رئیس بیمارستان بقیه‌ًْالله گفتند، چهارمین بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در جهان پس از آمریکا انگلیس و کره‌جنوبی است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: توجه سپاه به خدمات درمانی به این دلیل است که سپاه سازمانی انسان‌محور و نه تجهیزات‌محور است؛ سازمان‌های نظامی دیگر دنیا اگر قدرتی دارند محوریت آن به دلیل بهره‌گیری فناوری نظامی و قدرتشان است، اما سپاه پاسداران که نیرویی فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نظامی است، ایجاب می‌کند بیش از گذشته نسبت به نیروی انسانی توجه داشته و محوریت سازمانی خود را بیش از گذشته در رابطه با نیروی انسانی گسترش
دهد.
سرلشکر جعفری با اشاره به ویژگی‌های سپاه گفت: انقلابی بودن، مردمی بودن و خدمت به مردم از ویژگی‌های سپاه است؛ لذا سپاه پاسداران ویژگی‌هایی از جمله مکتبی بودن، ولایی بودن و مردمی بودن نیروها را محور و هدف حرکت خود قرار داده است.
وی افزود: چالش‌هایی که ما در حفظ این ویژگی‌ها داریم؛ الگوگیری و تقلید از سیستم‌های رایج در داخل کشور و دنیاست. این موضوع اشتباه است که ما در بحث نظامی از کشورهای دیگر الگو بگیریم، زیرا سپاه پیش از اینکه سازمانی نظامی باشد، سازمانی مردمی است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ارائه خدمات ما در مراکز پزشکی وابسته به سپاه باید نمونه و درجه یک باشد، گفت: اولویت ما در سپاه، نباید منافع اقتصادی و درآمدزایی باشد و نباید الگوی ما سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی باشند که نگاه آنها تنها کسب منافع مالی بیشتر است.
وی افزود: هنر ما این است که سعی داریم خدماتمان به مردم ارزان و تا حد ممکن باکیفیت باشد. همچنین وظیفه و هدف دیگر مرکز آموزشی ما در بیمارستان بقیه‌ًْالله، تربیت کادر ارزشی و متخصص است.
کشورهای خائن منطقه
در ظلم آمریکا و رژیم صهیونیستی شریکند
سرلشکر جعفری همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث روز نکبت امسال در فلسطین اشغالی و به شهادت رسیدن ده‌ها نفر از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: دنیا پر از ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا است. برخی کشورهای خائن منطقه غرب آسیا که نام اسلام را به همراه خود یدک می‌کشند در ظلم و ستم به مردم مظلوم منطقه شریک آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و این موضوع برای جهانیان آشکار است.
وی افزود: استقامت و پایداری که به تبعیت از انقلاب اسلامی در سطح منطقه انجام می‌گیرد، به دلیل درس‌هایی است که از مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی، جنگ 8 ساله و همچنین استقامت مردم جنوب لبنان، سوریه و یمن به دست آمده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: مردم منطقه با فداکاری‌هایشان شیرینی پیروزی را چشیدند و مردم فلسطین نیز با این مقاومت می‌توانند طعم شیرین پیروزی را
بچشند.