kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

تعداد مسلمانان اروپا تا سال 2030 از مرز 44 میلیون نفر خواهد گذشت

بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان اروپایی تا سال ۲۰۳۰، مسلمانان اروپا هشت درصد از کل جمعیت این قاره را تشکیل خواهند داد و تعدادشان به 44 میلیون نفر خواهد رسید.



اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است و شیطنت‌های غرب برای جلوگیری از این روند و حتی  اقدامات تروریستی گروه‌های سلفی تکفیری مثل داعش و حمایت غربی‌ها از این تکفیری‌ها و سعی در نشان دادن چهره بسیار خشن و وحشی از اسلام نیز نتوانسته جلوی گسترش اسلام را در سطح جهان
بگیرد.
در همین راستا و بر اساس پیش‌بینی‌ مراکز تحقیقاتی در اروپا، تا سال ۲۰۳۰، مسلمانان اروپا هشت درصد از کل جمعیت اروپا را تشکیل خواهند داد. خبرگزاری ینی‌شفق با انتشار این خبر نوشته، پیش‌بینی‌های اخیر نشان می‌دهند، جمعیت مسلمانان اروپا تا سال ۲۰۳۰ به ۴۴ میلیون نفر خواهد رسید.
بر اساس گزارشی که از سوی پروژه جهانی پراکندگی مسلمانان با همکاری دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا تهیه شده نیز، جمعیت مسلمانان اروپا تا سال ۲۰۳۰، به هشت درصد کل جمعیت این قاره می‌رسد.
این گزارش پیش‌بینی‌می‌کند که مسلمانان در همان سال، 2/۱ درصد (نزدیک به پنج میلیون) از جمعیت آمریکا را تشکیل خواهند داد.بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۳۰ از هر پنج نفر جمعیت جهان، بیش از یک نفر مسلمان خواهد بود. همچنین ۷۹ کشور در سراسر جهان تا این سال جمعیت یک میلیون یا بیشتر از مسلمانان خواهند داشت و کشورهایی همچون بلژیک، کانادا و هلند از جمله این کشورها هستند.