kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
در واکنش به سوءاستفاده آل‌سعود از شرایط میزبانی

سخنگوی وزارت خارجه بیانیه ضدایرانی سازمان کنفرانس اسلامی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران بیانیه ضدایرانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حمایت از اقدام آمریکا در خروج از برجام را محکوم و به وی توصیه کرد بیش از این به موضع‌گیری‌های جانبدارانه به نفع استکبار و رژیم صهیونیستی ادامه ندهد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بیانیه ضدایرانی اخیر یوسف بن احمد العثیمه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی که در حمایت آشکار از اقدام دولت آمریکا در خروج از برجام صادر شده بود را محکوم کرد.
وی افزود: بیانیه‌ غیرمسئولانه و ناشیانه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی کاملاً خارج از شرح وظایف نامبرده، ناقض اصل بی‌طرفی دبیرخانه و هماهنگ با سیاست ضداسلامی دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت عربستان سعودی صادر شده و گامی دیگر در تضعیف اعتبار و جایگاه این سازمان است.
در همین رابطه لازم به ذکر است که میزبانی سازمان کنفرانس اسلامی به صورت ادوار 3ساله در میان اعضای آن در گردش است. اکنون میزبانی این سازمان اسلامی در چنگال آل‌سعود قرار گرفته و «احمد بن یوسف العثیمه» دبیرکل این دوره سازمان کنفرانس اسلامی پیش از این وزارت امور اجتماعی سعودی را در اختیار داشته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: «العثیمه» پیش از این نیز با عدم درک صحیح اوضاع حساس منطقه و جهان اسلام و به‌ویژه جایگاه موثر و تعیین‌کننده سازمان همکاری اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف، موضع‌گیری‌های جانبدارانه و غیرسازنده‌ای نسبت به تحولات منطقه داشته است و به ایشان توصیه می‌کنیم بیش از این به موضع‌گیری‌های جانبدارانه به نفع استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ادامه ندهد.
قاسمی با ‌اشاره به ابراز نگرانی‌های کشورمان نسبت به مواضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در فرصت‌های مختلف که موجب نقض مشهود بی‌طرفی دبیرخانه سازمان شده است و همچنین درخواست‌های مکرر اعضاء برای اصلاح ساختار و مقررات آن، بار دیگر بر پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست اعضای سازمان در بالاترین سطح ممکن در محلی خارج از عربستان به منظور رسیدگی به سوءاستفاده‌های رژیم مزبور از میزبانی سازمان تاکید کرد.