kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
هیچ نقطه عربستان برای آل‌سعود امن نیست

انصارالله با 4 موشک بالستیک ریاض را به لرزه درآورد

انقلابیون یمن با شلیک پنج موشک بالستیک دو شهر مهم عربستان یعنی ریاض و جیزان را هدف قرار داد.





دیروز شاهدان عینی از شنیده شدن صدای حداقل چهار انفجار در آسمان پایتخت عربستان و منابع یمنی از هدف قرار گرفتن اهداف اقتصادی سعودی در ریاض خبر دادند. به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که حداقل صدای چهار انفجار بزرگ در آسمان ریاض شنیده شده است. شبکه خبری «الاخباریه» عربستان نیز گزارش داد که پدافند هوایی ریاض، با دو موشک بالستیک مقابله و آن را منهدم کرده است. رژیم سعودی درمورد میزان تلفات و یا خسارات حملات موشکی یمن، معمولا سکوت می‌کند.
همزمان، پایگاه خبری «انصارالله» یمن اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بندر الجاف و اهداف اقتصادی دیگر سعودی در ریاض را هدف موشک‌های بالستیک قرار داده است. انصارالله نوع این موشک‌ها را «برکان-اچ-2» اعلام کرد و افزود که یگان موشکی تأکید می‌کند که این موشک‌ها به دقت به اهداف مد نظر اصابت کرده است.
از سوی دیگر، یک منبع آگاه نظامی یمن دیروز اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، روز چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» را به سوی یک پایگاه هوایی در «جیزان» شلیک کرده است و این موشک با دقت به هدف اصابت کرده است. پایگاه خبری «انصارالله» با انتشار این خبر نوشت که این اقدام در پاسخ به جنایات مستمر جنگنده‌های سعودی در یمن صورت گرفته است که آخرین آنها به هدف‌گیری دفتر ریاست‌جمهوری در صنعا و کشته و زخمی شدن بیش از 90 تن از شهروندان یمنی باز می‌گردد. شلیک موشک‌های ارتش یمن در واکنش به حملات هوایی و زمینی سعودی به نقاط مختلف یمن، از ابتدای سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته و به مرز 100 فروند رسیده است.